۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۲۶۳۹۳۸
کارشناس فضای مجازی و رسانه:

دشمن برای تغییر نظام فکری مردم ایران به فضای مجازی دل بسته است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس فضای مجازی و رسانه با بیان این‌که در حال حاضر دشمنان برای تغییر نظام فکری و اندیشه مردم ایران به فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ها دلبسته‌اند، گفت: نتانیاهو از سران غرب درخواست کرد که برای تغییر نگرش ایرانیان، تغذیه فکری مسموم و فیلم‌های مبتذل آماده کنند.
فضاي مجازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌  محمد هادی فضل الله نژاد، کارشناس فضای مجازی و رسانه، پیش از ظهر امروز، در نشست علمی کاربردی ویژه مبلغان طرح هجرت که در سالن همایش دفتر تبلیغات قم برگزار شد به فرصت‌ها و آسیب‌های تبلیغ در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: اگر مبلغان دینی به فضای مجازی آشنایی داشته باشند یعنی جزئیات و محتوای رسانه را آگاه باشند می‌توانند از این‌فضا به عنوان یک فرصت استفاده کنند.

 

فضل الله نژاد افزود: اگر مبلغ، فضای مجازی را نشناسد و نا آگاهانه وارد این محیط شود در بسیاری از موارد، این تبلیغ رسانه‌ای آسیب‌زا برای وی و مخاطبان خواهد شد زیرا این محیط با فضای واقعی متفاوت است و در برخی مواقع، سخت‌تر است.

 

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره فضای مجازی خاطرنشان کرد: رهبری در موارد مختلف به اهمیت فضای مجازی و ضرورت مدیریت آن از سوی مسؤولان مربوطه تأکید کرده‌اند چنان که حاج حسین یکتا در نقل قولی از رهبر معظم انقلاب می‌گوید «اگر مسؤولیت رهبری را نداشتم، مدیریت فضای مجازی را بر عهده می‌گرفتم».

 

کارشناس فضای مجازی و رسانه، مدیریت فضای مجازی را در دست غرب خواند و ابراز داشت: از آنجا که مدیریت فضای مجازی در دست غرب است تلاش می‌کند که با ترفندهای شیطانی‌، مبنای رفتاری و فکری آلوده‌اش را حاکم کند و به ملت‌های دیگر به‌ویژه ایران انتقال دهد.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر دشمنان برای تغییر نظام فکری و اندیشه مردم ایران به فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ها دلبسته‌اند چنان که نتانیاهو از سران غرب درخواست کرد که برای تغییر نگرش ایرانیان، تغذیه فکری مسموم و فیلم‌های مبتذل آماده کنند.

 

فضل الله نژاد، بحث امنیت اطلاعات را مهم برشمرد و افزود: برخی افراد از فضای مجازی مطلع نیستند و در این زمینه آگاهی کافی ندارند از این‌رو اطلاعات شخصی خود را به راحتی در اختیار این فضا قرار می‌دهند.

 

کارشناس فضای مجازی و رسانه به آسیب‌های فکری و محتوایی فضای مجازی اشاره کرد و گفت: اگر کسی دغدغه معنویت دارد و احساس می‌کند که قربانی این فضای پر خطر خواهد شد و به آسیب‌های ظاهری و شبهات محتوایی گرفتار می‌شود باید مراقب باشد.

 

فضل الله نژاد، با اشاره به مصادیق شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی یادآور شد: هر کدام از این فضاهای مجازی با دیگری متفاوت است و بر اساس نیاز و سلیقه افراد طراحی شده است از این‌رو آشنایی فنی و امنیتی اهمیت دارد./908/پ202/ف

ارسال نظرات