۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۲۶۳۹۵۶
برنامه رادیویی فقه پویا تبیین می‌کند؛

جایگاه فقه و اجتهاد در اندیشه‌های امام خمینی و رهبر انقلاب

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ایام ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی رادیو معارف به تبیین جایگاه فقه جواهری در کلام امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب می پردازد.
ارتحال امام

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از رادیو معارف به مناسبت ایام ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی و احیاگر فقه شیعه، حضرت امام خمینی«ره»، برنامه «فقه پویا» در سه برنامه به تبیین جایگاه فقه جواهری در کلام امام خمینی«ره» و رهبر معظم انقلاب می پردازد.

بررسی پیشینه‌شناسی فقه و اجتهاد، تبیین تمایزهای فقه امامیه با سایر مذاهب فقهی، ضرورت تحول در فقه، از جمله محورهایی است که با کارشناسی حجج اسلام؛ استاد ابوالقاسم علیدوست و دکتر محمود حکمت‌نیا در این برنامه به آن پرداخته می شود.

همچنین رشد و توسعه دانش فقه در پرتو نظام اسلامی ایران و مقایسه نگرش انقلاب اسلامی به فقه با سایر نگرش‌ها و نقش انقلاب اسلامی در تحقق و عینیت بخشی به فقه، از دیگر موضوعاتی است که در این برنامه مورد بررسی قرار می گیرد.

"فقه پویا" کاری از گروه فقه و اندیشه به تهیه و سردبیری محمّدجواد طوسی ومجری کارشناسی سیدمرتضی موسوی‌نژاد روزهای پنج شنبه مورخ هفتم، چهاردهم و بیست و یکم خرداد 94 ساعت 14:45 به روی آنتن می رود./978/د101/ی

ارسال نظرات