۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۲۶۵۰۰۶
آیت الله جوادی آملی:

جهان با عقل و عدل حفظ می‌شود/ استکبار با جنایت در سوریه و یمن به اهدافش نخواهد رسید

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار جمعی از علمای بوسنی و هزرگوین گفت: با عقل و عدل جهان حفظ می‌شود و این به معنای فهمیدن و درست رفتن است چنان که انقلاب اسلامی ایران به برکت امام خمینی(ره) و تقدیم هزاران شهید و جانباز، حفظ شد و همه اینها قربانی این مکتب هستند.
آيت الله جوادي آملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید در دیدار جمعی از علمای بوسنی و هزرگوین و منطقه بالکان که پیش از ظهر امروز در موسسه اسرا برگزار شد، اظهار داشت: رهبران علمی و اسلامی همانند شما و هیأت همراهتان با تأسیس حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های معارف،‌سنت و سیره رسول اکرم(ص) را برای مردم تبیین کنند.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه قم به راز خلقت انسان اشاره کرد و گفت: خداوند، انسان را به عنوان لوح نانوشته خلق نکرد بلکه گنجینه‌ای در درونش به عنوان مجموعه کلام الهی قرار داد تا صدق و کذب، حق و شر و حسن و قبح در درونش نهادینه شود اما برخی این گنجینه را دفن کرده و برخی شکوفا کردند.

 

وی تأکید کرد: خداوند، حقیقت را به انسان نشان داد و حقیقت که مصداقش دو امر ربوبیت و عبودیت است در میان مسلمانان و مسحیان مشترک است و تفاوتی برای انسان‌های شرق و غرب ندارد.

 

حضرت آیت الله جوادی آملی یادآور شد: باید در حوزه و دانشگاه علمی فراهم کنیم که با علم حقیقت در نیفتد؛ بنابراین اگر علمای قرآنی تربیت کنیم بیراهه نمی‌روند و راه بر کسی نمی‌بندند.

 

وی خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها از جنگ خسته شده‌اند؛ چنان که در جنگ جهانی اول و دوم حداقل هفتاد میلیون نفر تلفات دادند و در حال حاظر منتظر فرصت بهتر زیستن هستند.

 

حضرت آیت الله جوادی آملی خاطرنشان کرد: بشریت از جنگ خسته شده است؛ چنان که با کشتار هفتاد میلیون نفر به مقصدش نرسید و در حال حاضر نیز برخی با جنایت آفرینی در غزه، سوریه و یمن به اهداف شان نمی‌رسند.

 

وی به عقل و عدل اشاره و تأکید کرد: با عقل و عدل جهان حفظ می‌شود و این به معنای فهمیدن و درست رفتن است چنان که انقلاب اسلامی ایران به برکت امام خمینی(ره) و تقدیم هزاران شهید و جانباز، حفظ شد و همه اینها قربانی این مکتب هستند.

 

مفسر برجسته قرآن کریم گفت: قرآن به همه جوامع بشری اعم از مسلمان و غیر مسلمان این پیام نور را می‌رساند که بشر با دشمنی خون آشام همچون مرگ مواجه است؛ از این‌رو نباید از مرگ فرار کند.

 

وی افزود: قرآن می‌فرماید اگر از مرگ فرار کنید؛‌مرگ شما را درک می‌کند و بدانید که در مصاف با مرگ شما برنده‌اید یعنی هر فردی، مرگ را می‌چشد و وارد قیامت، برزخ، بهشت یا جهنم می‌شود؛ که این فکر جهانی است و بشر تشنه این فکر است.

 

حضرت آیت الله جوادی آملی در ادامه مردم و سرزمین بوسنی و هرزگوین را پاره تن اسلام خواند و ابراز داشت: امیدوارم برادران عزیز بوسنی، معارف، عترت و سنت پیامبراکرم(ص) را به صورت مستقیم فرا بگیرند و جامعه غرب را رهبری کنند.

 

گفتنی است؛ در پایان، هدایایی از سوی علمای بوسنی به حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی اهدا شد./908/پ201/ج

ارسال نظرات