۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۲۶۵۲۵۰
همزمان با نیمه شعبان؛

مراسم عمامه گذاری طلاب سفیران هدایت گرگان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با نیمه شعبان و ولادت با سعادت آخرین منجی عالم بشریت مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه بقیه الله العظم، سفیران هدایت گرگان برگزار شد.
عمامه گذاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، همزمان با نیمه شعبان و ولادت با سعادت آخرین منجی عالم بشریت مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه بقیه الله العظم، سفیران هدایت گرگان برگزار شد.

 

بر اساس این گزارش، در این مراسم  17 نفر از طلاب حوزه علمیه سفیران هدایت گرگان، به لباس مقدس روحاینت ملبس شدند.

 

آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان در این مراسم با بیان این که همه توان طلاب باید در جهت علم آموزی و تهذیب نفس استفاده شود، خاطرنشان کرد: فرصتی که امروز در حوزه‌های علمیه برای طلاب به وجود آمده است در گذشته به هیچ عنوان وجود نداشته است.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر توجه به مباحث اخلاقی در کنار موضوعات علمی در حوزه های علمیه، خاطرنشان کرد: اخلاق باید در کنار علم آموزی در حوزه های علمیه مورد توجه قرار گیرد.

 

امام جمعه گرگان با اشاره به این که طلاب و روحانیان در تاریخ همواره بهترین الگو برای جامعه بودند، تصریح کرد: بسیاری از الگوهای علمی و اخلاقی جامعه امروز در حوزه های علمیه پرورش یافته اند.

 

وی با بیان این که غرب با ارائه الگوهایی غیر دینی و فرهنگی تنها به دنبال انحطاط فکری نسل جوان جامعه است، خاطرنشان کرد: مبانی بی ریشه و هویت غرب تنها هویت دینی و انقلابی نسل جوان جامعه ما را هدف قرار داده است.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود افزود: جهل و نادانی برخی افراد از مهم ترین عواملی است که سبب روی آوردن بخشی از جامعه به جریان ها و فرقه های انحرافی می شود.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان ادامه داد: باور و اعتقاد مسلمانان به بحث مهدویت باعث شده تا برخی از افراد سودجو، مدعی مهدویت شده و عده ای هم به آنها گرایش پیدا کنند که در این راستا تلاش در جهت شناخت و ترویج صحیح مسأله مهدویت از وظایف منتظران واقعی است.

 

وی با تأکید بر وحدت و هم‌گرایی امت اسلامی در مقابله با تفکرات انحرافی درباره مهدویت تصریح کرد: با توجه به تحرکات استکبار جهانی و صهیونیزم بین المللی در القای باورهای غلط از مسأله مهدویت، نیاز وحدت در پرتو مهدویت بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات