۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۲
کد خبر: ۲۶۵۲۷۶
استاد حوزه علمیه بابل:

فرهنگ انتظار موجب شکوفایی و پویایی انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل، فرهنگ انتظار را موجب شکوفایی و پویایی انقلاب اسلامی دانست و افزود: کسانی چون مارتین کرامر، برنارد لوئیس، مروین زونیس، دانیل برومبرگ، مایکل ام. جی، فیشر در نخستین سال‏های پیروزی انقلاب اسلامی در کنفرانس بین‏المللی دانشگاه تل آویو به این مسأله اعتراف کردند.
حجت الاسلام تقي پور، استاد حوزه علميه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام حسین تقی پور، استاد حوزه و دانشگاه امروز در جمع مردم شهر گتاب در مسجد جامع بیل پی با گرامیداشت سالروز میلاد حضرت ولی عصر(عج)، انقلاب اسلامی را زمینه ساز ظهور آن حضرت بیان کرد و گفت:ارتباط انقلاب اسلامی و فرهنگ مهدویت و تأثیر متقابل این دو از یکدیگر آنچنان بارز و آشکار است که حتی پژوهشگران و تحلیل‏گران غربی نیز به آن اذعان کردند.

 

وی فرهنگ انتظار را موجب شکوفایی و پویایی انقلاب اسلامی دانست و افزود: کسانی چون مارتین کرامر، برنارد لوئیس، مروین زونیس، دانیل برومبرگ، مایکل ام. جی، فیشر در نخستین سال‏های پیروزی انقلاب اسلامی در کنفرانس بین‏المللی دانشگاه تل آویو به این مسأله اعتراف کردند.

 

عضو شورای حوزه علمیه بابل با بیان این که اندیشمندان غربی از ابتدای انقلاب تا کنون همواره ریشه های انقلاب و مسیر آن را مورد کنکاش قرار می دهند، خاطرنشان کرد: امروز شیعه به عنوان یک مذهب پیشرو و حیات آفرین در جامعه شناخته می شود که حتی می تواند حاکمیتی طاغوتی را سرنگون و بر مبنای اعتقادات دینی یک حاکمیت کارامد را معرفی کند.

 

وی فرهنگ مهدوی را امید بخش و حرکت آفرین بیان کرد و ادامه داد: بر مبنای حکومت اسلامی و فقه متعالی شیعه، ولی فقیه به عنوان نائب امام عصر(ع) وظیفه ی زمینه سازی و هدایت مردم برای حکومت جهانی را برعهده دارد.

 

حجت الاسلام تقی پور با اشاره به دیدگاه یکی از محققین  غربی در کنفرانس بین‏المللی دانشگاه تل آویو  تصریح کرد: مارتین کرامر در مقدمه مجموعه مقالات این کنفرانس با بیان این مطلب که طرفداران پرشور امام خمینی‏ او را

نایب و نماینده امام غایب می‏دانند این عقیده را موجب مشروعیت بخشیدن به قرار گرفتن یک ولی فقیه در راس حکومت اسلامی بیان می کند.

 

وی افزود: به عقیده بسیاری از اندیشمندان غربی جاذبه امام خمینی و مراجع تقلید، بازتابی از ستایش ائمه است و بدون داشتن چنین ستایشی، انسان نمی‏تواند بر نظریه امام خمینی(ره) درباره حکومت، صحه بگذارد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه به تلاش های جهان استکباری به خصوص صهیونیست برای مقابله با انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمنان نظام اسلامی و فرهنگ مهدویت برای مقابله با نظام اسلامی همواره ستون اصلی این انقلاب یعنی ولایت فقیه را نشانه گرفته اند.

 

وی ادامه داد: ایجاد تفکرات انحرافی پیرامون موضوع مهدویت و مقابله با گسترش اندیشه های بیداری اسلامی انقلاب ایران را از برنامه های دیگر استکبار است.

 

حجت الاسلام تقی پور بر لزوم هوشیاری، بیداری و بصیرت در خصوص مسائل جهان اسلام تاکید و خاطرنشان کرد: اقتدار امروز نظام جمهوری اسلامی مرهون رهبری نبوغ آمیز امام خامنه ای به عنوان نائب امام عصر(عج) و سکان دار نظام اسلامی و ولایت فقیه است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات