۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۲۶۵۲۷۹
استاد حوزه علمیه مازندران:

کمرنگ شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مغایر با فرهنگ مهدوی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران، بی تفاوتی در قبال مسائل اجتماعی و کمرنگ شدن امر به معروف و نهی از منکر را مغایر با فرهنگ مهدوی دانست.
استاد حوزه علميه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا  در بابل، حجت الاسلام عباس بابائیان، استاد حوزه علمیه بابل امروز در جشن میلاد امام عصر(عج) در مسجد جامع مرزیکلای بابل به سبک زندگی در دوران انتظار اشاره و تصریح کرد: مؤمنان در عصر غیبت باید رفتار خود در زندگی را بر اساس معیارهای مورد نظر ائمه اطهار به خصوص امام زمان(عج) نزدیک کنند.

 

وی برخی از نشانه های عصر غیبت را مورد توجه قرار داد و بر لزوم هوشیاری و مراقبت از اعمال خود در این عصر تاکید کرد و گفت: در دوران غیبت امام زمان و آخرالزمان غیرت در مردان جامعه کمرنگ می شود و به همین دلیل این مسأله موجب آسیب های بزرگ اجتماعی از جمله رواج بی بندو باری ها می شود.

 

مسؤول شورای فرهنگ عمومی بخش بابلکنار بابل، یکی از نشانه های ایمان را غیرت دانست و اذعان کرد: مسلمان در مقابل توهین به ناموس، ارزش های دینی، شخصیت و هویت خود واکنش نشان می دهد تا کسی جرأت تعدی به این ارزش ها را نداشته باشد.

 

وی با بیان این که غیرت به معنای کراهت داشتن انسان از تصرف بیگانه است، افزود: یکی از نشانه های آخرالزمان است که مردی از همسرش انحراف جنسی می بیند، اما اعتراض نمی کند و از نشانه های بی دینی نداشتن غیرت است.

 

حجت الاسلام بابائیان با اشاره به این نکته که در آخرالزمان جو حاکم اجتماعی با افراد ناصالح می شود، اظهار داشت: بنا بر تفسیر روایات در دوران عصر غیبت امام عصر(عج) همه هم و غم یک مرد شکم پرستی و شهوت رانی و تلاش برای به دست آوردن پول است و توجه عمیق به مسائل معنوی و دینی وجود ندارد.

 

وی عدم احسان به والدین و عدم توجه به آنها را از ویژگی های عصر غیبت برشمرد و گفت: احسان به والدین در چهار جای قرآن بعد از عبودیت خداوند مطرح شده است اما در آخرالزمان نیکی و توجه به پدر و مادران سبک شمرده می شود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه، عدم توجه به تربیت و مسائل معنوی فرزندان از سوی افراد به ظاهر متدین را از دیگر نشانه های آخرالزمان بیان و خاطرنشان کرد: افرادی به ظاهر متدینی که به مسجد می روند و بر اجرای واجبات تاکید  دارند اما ضمن عدم اهمیت به تربیت دینی فرزندان حتی در  زمینه آشنایی با فرایض دینی فرزندان خود مانع تراشی می کنند.

 

وی با تقبیح اندیشه حجتیه در گسترش فساد و فحشا در جامعه گفت: متأسفانه برخی افراد اعتقاد دارند که باید فساد و فحشا جامعه فراگیر شود تا امام زمان(عج) ظهور کند که این تفکر غلط و اشتباهی با آموزه های قر آنی و دینی ما همخوانی ندارد.

 

حجت الاسلام بابائیان بی تفاوتی در قبال مسائل اجتماعی و کمرنگ شدن امر به معروف و نهی از منکر را مغایر با فرهنگ مهدوی دانست و تصریح کرد: بی تفاوتی نسبت به وضع زندگی ارحام و بستگان، عدم رسیدگی به مشکلات اطرافیان و توجه به ظواهر از سبک زندگی برخی از مردمان آخرالزمان است که با فرهنگ مهدوی مغایر می باشد.

 

وی یکی از علل دین گریزی و انحرافات را گسترش کسب و کار حرام و یا شبهه ناک عنوان کرد و ادامه داد: یکی دیگر از سبک های انحرافی دوران غیبت این است که همه مردم همت خود را به سیر کردن شکم خود و شهوت رانی خرج می کنند و به حرام یا حلال بودن مال کسب شده اهمیتی نمی دهند.

 

امام جمعه بابلکنار افزود: متأسفانه امروز برخی از مردم جامعه زندگیشان  از ربا اندوخته شده و یا گردو غباری از ربا بر زندگیشان نشسته است.

 

وی بر لزوم مراقبت از زندگی خود و دوری از فتنه های آخرالزمان تاکید کرد و گفت: باید از زندگیمان مراقبت کنیم تا سبک زندگی ما به انحراف کشیده نشود و مراقبت از اعمال ما را  از افتادن در دام فتنه های عصر غیبت مصون نگاه می دارد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات