۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۲۶۵۷۶۰
سردار باقر‌زاده مطرح کرد؛

تحریف و تخریب، دو تهدید دفاع مقدس/ شهدای ما در عین مظلومیت، در اوج اقتدارند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: هر‌چند شهدای غواص ما دست بسته و در عین مظلومیت شهید شدند، اما پیامشان این بود که امروز ما در مقابل دشمن دست بسته نیستیم و هرگز نخواهیم بود.
سردار باقرزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار محمد باقر‌زاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین، یک‌شنبه 17 خرداد‌ماه در نشست خبری که در ستاد معراج شهدا برگزار شد در خصوص 175 شهید تفحص شده،‌ گفت: گاهی کشش لازم در جامعه برای بیان تمام واقعیات تحقیق و تفحص وجود ندارد و نمی‌توان تمام واقعیات جنگ را بازگو کرد، هر‌چند که باید همیشه این نکته را مد‌نظر داشت که دفاع مقدس ما را دو خطر عمده تخریب و تحریف تهدید می‌کند.

 

وی افزود: ذکر این نکته الزامی است که 175 شهید تازه تفحص شده خط‌شکن و غواص بودند، زیرا در روز‌‌های اخیر شبهات زیادی در این خصوص مطرح شده است آیا مگر خط‌شکن هم اسیر می‌شود و یا این‌که در شهادت این عزیزان فرماندهان مقصر بودند، در بخش رسانه‌های خارجی نیز ما شاهد هستیم که در خصوص این عزیزان تازه تفحص شده، خبر‌هایی با شک و تردید مطرح می‌شود.

 

باقر‌زاده با اشاره به یکی از ادعا‌های واهی مطرح شده، تصریح کرد: ادعایی بسیار مضحک از سوی منافقان مطرح شده است که می‌گویند، شهدای تفحص شده در جریان جنگ با داعش کشته شده‌اند، در حالی‌که ما هیچ مشکلی نداریم که درباره شهدای مدافع حرم صحبت کنیم و پیکر این عزیران را در حضور رسانه‌ها بر دوش خود تشییع می‌کنیم.

 

مسؤول کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، خاطر‌نشان کرد: عده‌ای می‌گویند که ای کاش این اتفاقاتی که رخ داده است مطرح نمی‌شد، اما پاسخ ما این است که، چرا نباید این مظلومیت‌ها که در عین شجاعت رخ داده است مطرح شود، در قضایای این‌چنینی تنها مسأله مهم این است که باید هوشیار بود در زمین دشمن بازی نکرد.

 

وی با شاره به ماجرای این تفحص صورت گرفته شده، تصریح کرد: پیکر این عزیزان 15 کیلومتر جلوتر از خط مقدم عملیات پیدا شده است، که این موضوع نشان می‌دهد این عزیزان قطعا اسیر شده بودند، ضمنا شواهدی نیز در این جستجو به‌دست آمده است که این شهدا با دستان بسته به شهادت رسیده‌اند.

 

باقر‌زاده ضمن انتقاد شدید از رسانه‌های معاند، گفت: امروز مسایلی از رسانه‌هایی همچون «بی بی سی» مطرح می‌شود که سوء تدبیر فرماندهان عامل شهادت این عزیزان شده است، در حالی‌که آن روز‌ها تمام فرماندهان با رشادت‌های خود در حال دفاع از میهن اسلامی بودند.

 

مسؤول کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با بیان آماری در خصوص شهدای گمنام، اضافه کرد: در طی دو هفته اخیر، تا کنون 48 شهید تفحص شده‌اند، در خصوص حرم‌های شهدای گمنام نیز تا کنون، 189 حرم شهید در دانشگاه‌ها، 6 حرم در حوزه‌های علمیه، 3 حرم در مرکز قوه‌های مقننه، اجراییه و قضائیه، 3 حرم در وزارت خانه‌های دفاع، نفت و اطلاعات، 5 حرم در مراکز توسعه و تحقیقاتی هسته ای تهران، نطنز، اراک، بوشهر، اصفهان، 148 حرم در مراکز ستاد‌های نیرو‌های مسلح، 16 حرم در مناطق عملیاتی غرب و جنوب‌غرب، 2 حرم در بازار‌های تهران و یزد و چندین حرم شهدای گمنام در مراکز تحقیقاتی و پژهشی کشور، بنا شده است.

 

وی افزود: 1100 نقطه در کشور در نوبت ایجاد حرم برای شهدای گمنام هستند که از این تعداد، 188 مورد مربوط به مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها می‌شوند.

 

باقرزاده با اشاره به یادمان سربازان گمنام در کشور، گفت: در کشور ما بیشترین یادمان برای سربازان گمنام وجود دارد، مرتفع‌ترین نقطه نیز برای این یادمان‌ها در منطقه کلکچال و در ارتفاع 2650 متری واقع شده است، ضمن این‌که بیشترین شهدای گمنام که حدود چهار هزار شهید هستند که در گلزار شهدای بهشت زهرا به خاک سپرده شده اند.

 

در پایان این مراسم، باقرزاده ضمن اشاره به شرایط اسفناک مردم یمن، تاکید کرد: امروز ما شاهد هستیم که رژیم سعودی با نقض آشکار معاهدات بین‌المللی 26 میلیون یمنی را محاصره کرده است و طبق اعلام صلیب سرخ جهانی تنها 50 تن کمک‌های مردمی به مردم مظلوم یمن رسیده است، در این جنگ نابرابر طبق اعلام سازمان‌های رسمی حدود دو هزار نفر شهید شده‌اند که آمار‌های واقعی چیزی فراتر از این را نشان می‌دهند، در کشور ما نیز اکنون 4 جسد از شهدای یمنی که برای مداوا وارد کشور شده‌اند وجود دارند که رژیم عربستان حتی برای انتقال این شهدا به یمن جلوگیری می‌کند./856/پ202/ب4

ارسال نظرات