۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۲۶۶۲۳۳

خاطرات رزمندگان و فرماندهان مرکز خاصبان گردآوری و تدوین می‌شود

خبرگزاری رسا ـ طرح گردآوری، تدوین و نگارش کتاب خاطرات رزمندگان و فرماندهان مرکز آموزشی خاصبان با عنوان «خاصبان ۳۵ کیلومتر» به همت دفتر مطالعات ادبیات پایداری حوزه هنری آذربایجان شرقی آغاز شد.
کتاب دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حسن میلانی، مدیر حوزه هنری آذربایجان شرقی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح گردآوری، تدوین و نگارش کتاب خاطرات رزمندگان و فرماندهان مرکز آموزشی خاصبان تحت عنوان «خاصبان 35 کیلومتر» به همت دفتر مطالعات ادبیات پایداری حوزه هنری استان آغاز شد.


میلانی با اشاره به این‌که گردآوری تاریخ شفاهی و خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس به صورت جدی در حوزه هنری استان پیگیری می شود، گفت: در «خاصبان 35 کیلومتر» سعی خواهد شد با تعدادی از رزمندگان و مربیان این مرکز آموزشی مصاحبه و خاطرات تلخ و شیرین آنها گردآوری شود.


وی با بیان این‌که سومین رزمنده‌ای که برای نگارش کتاب خاصبان 35 کیلومتر به مدت دو ساعت پای صحبت‌هایش نشسته شد، ناصر مولایی بود، خاطرنشان کرد: ناصر مولایی به عنوان بسیجی وارد مرکز آموزشی خاصبان شده و در سال 1385 از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازنشسته شده است.


مدیر حوزه هنری آذربایجان شرقی افزود: مولایی با این‌که به‌عنوان مربی در خاصبان مشغول کار بود، ولی هر وقت زمزمه‌های عملیاتی، بلند می‌شد دل از این آموزشگاه کنده و به دوستانش در خط مقدم جبهه ملحق می‌شد و بعد از پایان عملیات دوباره به میعادگاه خود که آموزشگاه خاصبان باشد، برمی‌گشت.


میلانی با بیان این‌که مولایی خاصبان را میعادگاه عاشقان و رزمندگان لشکر همیشه پیروز 31 عاشورا می دانست، گفت: لشکر همیشه پیروز 31 عاشورا به سان معبری است که مردان بزرگی را به دیار آسمانیان پیوند داده است، جمع‌آوری، نگهداری و استفاده از خاطرات دفاع مقدس یکی از راه‌های زنده ‌نگه داشتن بخشی از تاریخ پرعظمت کشور است.


وی تدوین تاریخ شفاهی را روشی کارآمد برای اشاعه‌ فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان و نوجوانان بیان کرد و گفت: انتقال از خودگذشتگی و ایثار رزمندگان به نسل جوان، تأثیر بسیار زیادی در ارتباط و پیوند این قشر از جامعه با جوانان و نوجوانان دارد./854/پ203/ب4

ارسال نظرات