۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۲۶۶۴۸۵

85 درصد موقوفات ناحیه یک مشهد دارای سند مالیکت است

خبرگزاری رسا ـ رییس اوقاف ناحیه یک مشهد با بیان این که سال گذشته در 6 ماهه ابتدای سال 6 سند و در 6 ماه دوم، 440 سند مالکیت اخذ شده است، گفت: 85 درصد موقوفات این ناحیه دارای سند مالیکت است.
وقف

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی،حجت الاسلام محمد ذاکری، رئیس اداره اوقاف ناحیه یک مشهد صبح امروز در جمع اصحاب رسانه عنوان کرد: اداره اوقاف ناحیه یک مشهد دارای 3181 موقوفه است که این موقوفات 18589 رقبه را شامل می شود.

 
وی ادامه داد: از این تعداد 5220 رقبه غیر متصرفی است که متولی آن اداره اوقاف نیست و تنها بر آن نظارت می کند و مابقی رقبات توسط اوقاف به طور مستقیم اداره می شود.
 
ذاکری اخذ سند مالکیت موقوفات توسط اوقاف را در اولویت دانست و گفت: یکی از مهمترین موضوعات برای نگهداری موقوفه اخذ سند است و تاکنون 85 درصد موقوفات ناحیه یک مشهد دارای سند شده است.
 
رئیس اداره اوقاف ناحیه یک مشهد با توجه به زمان بر بودن اخذ سند گفت: با مشاوره هایی که از اداره ثبت اسناد و املاک در روند اخذ سند گرفتیم از این پس، سندها برای پلاک ثبتی اخذ می شود که در گذشته سند برای رقبه بود که تطبیق این دو به زمان زیادی نیاز داشت.
 
وی گفت: سال گذشته در 6 ماهه ابتدای سال 6 سند و در 6 ماه دوم 440 سند مالکیت اخذ شد که شاهد رشد خوبی بودیم.
 
ذاکری ادامه داد : از ابتدای سال جاری 198 سند مالکیت اخذ شده است و تکلیف ما در سال جاری اخذ 3900 سند برای رقبات است که پس از آن تمامی موقوفات و رقبات ما سند دار خواهد شد.
 
رئیس اداره اوقاف ناحیه یک مشهد خاطر نشان کرد: 900 رقبه از این تعداد مربوط به موقوفه میرزا ابوصالح در محدوده قرقی و 2000 رقبه آن مربوط به موقوفه شقاء واقع در محدوده گاز و مسلم می باشد که باید اخذ سند شود./930/د102/ب5
ارسال نظرات