۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۲۶۷۴۸۴
به همت نهاد اوقاف و امور خیریه؛

طرح نشاط معنوی در 37 امامزاده شاخص خراسان شمالی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از برگزاری طرح نشاط معنوی با هدف غنی سازی اوقات فراغت تابستانی دانش آموزان و نوجوانان در 37 امامزاده این استان خبر داد.
طرح نشاط معنوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی امروز در نشست هماهنگی برگزاری طرح ضیافت الهی و نشاط معنوی در امامزادگان شاخص استان، اظهار کرد: امسال همزمان با ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی در 35 امامزاده شاخص و طرح نشاط معنوی نیز در 37 امامزاده و بقعه متبرک شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی اجرا می شود.

 

وی با بیان این که اجرای طرح های مزبور به همت نهاد اوقاف و امور خیریه و با مشارکت روحانیان مبلغ اعزامی از حوزه های علمیه قم و مشهد و نیز مدارس علمیه داخلی استان صورت می گیرد، افزود: طرح ضیافت الهی همزمان با ماه مبارک رمضان از 27 خرداد در امامزاده های شاخص آغاز شده و تا 27 تیرماه ادامه خواهد داشت.

 

حجت الاسلام سهرابی ادامه داد: با توجه به تقارن ماه رمضان امسال با فصل تابستان، طرح نشاط معنوی و غنی سازی اوقات فراغت تابستانی نوجوانان و دانش آموزان نیز تقریبا به صورت همزمان با طرح ضیافت الهی آغاز می شود اما این طرح با پایان ماه رمضان و اتمام طرح ضیافت الهی به پایان نرسیده و تا بیستم مرداد ماه ادامه می یابد.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی هدف از برگزاری طرح های مزبور را تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم تبدیل بقاع متبرک به قطب‌های فرهنگی کشور، تقویت اعتقادات دینی نسل جوان، ترویج فرهنگ اسلامی، تبیین و ترویج سنت حسنه وقف و هدایت موقوفات جدید به سمت نیازهای روز جامعه و غیره برشمرد.

 

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح ضیافت الهی 43 روحانی مبلغ از حوزه های علمیه قم و نیز مدارس علمیه داخلی استان به امامزاده های میزبان اجرای طرح اعزام می شوند که از این تعداد 29 مبلغ از حوزه های علمیه قم و 14 روحانی مبلغ نیز از مدارس علمیه داخلی استان هستند.

 

به گفته حجت الاسلام سهرابی در طرح نشاط معنوی نیز 30 نفر از روحانیان مبلغ اعزامی از حوزه های علمیه قم و شماری از روحانیان و طلاب بومی خراسان شمالی مشارکت خواهند داشت.

 

وی آماده سازی بقاع متبرکه و برگزاری نماز جماعت، پاسخگویی به شبهات مراجعان در روزهای پنجشنبه، ترتیل خوانی، احیاء داری شب های قدر، برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قاریان مصری و کشوری، برپایی سفره افطار، برگزاری مراسم ولادت حضرت امام حسن(ع)، اجرای طرح مودت و جذب نذورات مردمی و تشویق خیرین فرهنگی و عمرانی، ترویج فرهنگ نماز، برگزاری مراسم ادعیه کمیل، ندبه و مناجات حضرت امیرالمومنین(ع)، برگزاری برنامه سخنرانی مذهبی، اقامه نماز عید فطر و غیره را از جمله برنامه های طرح ضیافت الهی در امامزاده های استان عنوان کرد.

 

حجت الاسلام سهرابی در مورد برنامه های پیش بینی شده در قالب طرح نشاط معنوی تابستانی نیز اظهار کرد: برگزاری کلاس های حفظ، ترتیل و روخوانی قرآن کریم، اجرای برنامه های ورزشی و اعتقادی، اقامه نماز جماعت، برگزاری اردوهای فرهنگی از یک امامزاده به امامزاده دیگر، پاسخگویی به مسائل شرعی، اهدای جوایز به شرکت کنندگان در کلاس های اوقات فراغت تابستانی و ترویج فرهنگ قرآنی نیز از برنامه های طرح نشاط معنوی در امامزاده های شاخص خراسان شمالی به شمار می روند که از بیست و هفتم خرداد ماه لغایت بیستم مرداد امسال در 37 امامزاده و بقعه متبرک شهرستان های مختلف این استان برگزار می شود.

 

به گفته وی تابستان امسال طرح نشاط معنوی در امامزاده های استان برای سه رده سنی کودکان، نوجوانان و جوانان و در دو گروه خواهران و برادران برگزار خواهد شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در خاتمه یادآور شد: علاقه مندان به شرکت در طرح نشاط معنوی تابستانی در استان تا پایان خرداد ماه فرصت دارند با مراجعه به ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های هشت گانه خراسان شمالی نسبت به نام نویسی در این طرح معنوی و فرهنگی اقدام کنند./9314/پ202/ب5

 

ارسال نظرات