۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۲۶۷۶۰۸
استاد حوزه علمیه بابل:

حجاب مصداق برجسته تربیت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل با اشاره به شعار حجاب مصونیت است نه محدودیت، گفت: حجاب نقش مهمی در عفت عمومی دارد و مصداق برجسته تربیت اسلامی است.
استاد حوزه علميه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محمد پوررمضان، استاد حوزه علمیه بابل امروز در جمع بانوان شهرگلوگاه بابل با اشاره به اهمیت پوشش اسلامی و حجاب گفت: پوشش اسلامی بر اساس عشق و تدبیر حکیمانه ی الهی به انسان واجب گشته است و هدیه ای الهی برای انسانیت محسوب می شود.

 

وی به گرایش حجاب در کشورهای غربی پرداخت و افزود: پس از چشیدن مزه تلخ بی حجابی و بد حجابی در کشورهای غربی و سکولاریته شده، شاهد گرایش روز افزون زنان در این کشور ها به حجاب هستیم.

 

مسؤول شورای فرهنگ عمومی بخش بندپی شرقی بابل با اشاره به شعار حجاب مصونیت است نه محدودیت، خاطرنشان کرد: حجاب نقش مهمی در عفت عمومی دارد و مصداق برجسته تربیت اسلامی است.

 

وی ادامه داد: گرایش به جنس مخالف از گرایش های طبیعی انسان است و مانند هر میل طبیعی خود نمایی می کند و حجاب  و عفت از موانع انحراف است.

 

حجت الاسلام پور رمضان با بیان این که قوانین اعلام شده از سوی خداوند متعال هماهنگ با آفرینش انسان است، تصریح کرد: قوانین اسلامی راه صحیح استفاده از تمایلات را به انسان نشان می دهد و موارد انحراف را بر می چیند.

 

وی با تبیین واژه عفت افزود: همانطور که هر چیزی قابل خوردن باشد را نباید خورد باید حلال و حرام را رعایت کرد، رعایت مرزها در پاسخ  به امیال را عفت می گویند.

 

این استاد  حوزه علمیه با بیان اشاره به تاکید اسلام در عفت در دو حوزه عفت  یعنی نگاه داشتن نفس از رفتاری که روا و نیکو نیست، اظهار داشت: برترین نشان بندگی رعایت مرز الهی در تأمین نیازهای مادی و جنسی است و در جامعه امروز نیز کاربرد غالب این واژه در مسائل جنسی است.

 

وی ادامه داد: قرآن در مقام ترسیم شخصیت انسان مؤمنی که رستگار شده عناصر متعددی را در سوره مبارکه مؤمنون مانند خشوع در نماز، خودداری از پرداختن به کارهای بیهوده،  پرداخت زکات و پاک کردن اموال، خودداری از پرداختن به اعمال بیهوده، خشوع در نماز، امانتداری و وفای به عهد و پیمان بر می شمارد.

 

حجت الاسلام پور رمضان بی توجهی  به حدود مسائل جنسی را موجب پشیمانی دانست و گفت: پیروی بی چون و چرا از تمایلات به خصوص تمایلات جنسی، مهم ترین حربه ای است که دشمن از آن برای از پا در آوردن جوامع اسلامی استفاده می کند.

 

وی افزود: حجاب واکسن عفت است و پوشش جامعه را از آلوده شدن به بیماری های مهلک نجات می دهد./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات