۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۲۶۸۹۸۹
آیت الله ایمانی:

در همه حال باید برای ظهور امام زمان دعا کرد

خبر گزاری رسا- آیت الله ایمانی گفت: شب های قدر که در ماه مبارک رمضان قرار دارد متعلق به امام زمان(عج) است و در این شب‌ها باید برای امر فرجش زیاد دعا کنیم.
در همه حال باید برای ظهور امام زمان دعا کرد

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در فارس، آیت الله اسد الله ایمانی امروز در حرم مطهر احمد بن موسی گفت: شب های قدر که در ماه مبارک رمضان قرار دارد فرشتگان بر حجت خدا در روی زمین نازل می گردند تا در این شب ها ایشان را برای راز و نیاز همراهی کنند.

 

وی در ادامه افزود: شب 23ماه مبارک رمضان دارای رابطه تنگاتنگی با امام زمان (عج) است که طبق روایت مرحوم کلینی در کتاب کافی آمده است  و وی این دعاها و روایات را از ائمه اطهار نقل کرده است.

 

آیت الله ایمانی اظهار داشت: امام سجاد(ع) در روایتی در مورد شب 23ماه مبارک رمضان این گونه فرموده اند: شب 23 ماه مبارک رمضان در تمام حالاتی که هستید برای فرج امام زمان(عج) دعا کنید تا با فرجش دنیا را پر از عدل و داد کند.

 

وی ادامه داد: دعاهایی که در شب های 19و21ماه مبارک رمضان وارد شده است همه دارای عدد است که باید آن دعاها را بر اساس اعداد و شمارش بخوانیم ولی دعایی که در شب 23 وارد شده برای فرج امام زمان است که بدون شمارش است بلکه دعا برای فرج را در هر حالتی که هستیم بخوانیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: روزهایی از سال به نام امام زمان (عج) است و از این رو باید برای امام زمان (عج) دعا کنیم و این روزها از این قرار است روز جمعه، روز عرفه، نیمه شعبان، ذی القعده، روز عاشورا و...ما در این روزها برای سلامتی و فرج امام زمان (عج) دعا کنیم تا خداوند امر فرج صاحب الزمان را نزدیک گرداند.

 

وی ابراز داشت: امام زین العابدین(ع) در روایتی فرموده اند: خدایا ما را نگه دار و از شیعیان امام زمان (عج) قرار ده و ما را آماده کن تا در رکاب امام زمان(عج) در برابر دشمن ایستادگی کنیم تا در کنار مولای خود به شهادت برسیم.

 

امام جمعه شیراز بیان کرد: این همه دعا که از ائمه اطهار(ع) وارد شده است برای این است ما مسلمانان بدانیم دارای الگو و پیشوا هستیم و از این رو افرادی که در تمام حالات خود به یاد امام زمان(عج) باشند همیشه در راه حق هستند و از راه ظلم دوری می کنند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: از این رو زمانی که خود را دارای صاحب بدانیم خود را از هر راه کجی حفظ می کنیم تا این که سربازی از سربازان امام زمان (عج) باشیم و در رکاب آن حضرت در مقابله با دشمنان ایستادگی کنیم./839/پ202/ب4

ارسال نظرات