۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰
کد خبر: ۲۶۹۳۹۴

سی و پنجمین همایش ائمه جماعات مساجد قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ سی و پنجمین همایش ائمه جماعات مساجد استان قم به همت معاونت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد.
همايش ائمه جماعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سی و پنجمین همایش ائمه جماعات مساجد استان قم، دوم خرداد به همت معاونت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار ‌شد.


بر اساس این گزارش، این همایش با سخنرانی آیت الله رضا استادی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و حجت‌الاسلام محمدصادق کفیل رییس مرکز تخصصی نماز در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد.

 

در ابتدای این همایش حجت الاسلام کفیل با بیان جایگاه مسجد و ائمه جماعات گفت: اگر مدیران کشوری بعد از انقلاب می دانستند جایگاه مسجد و ائمه جماعات چیست وضعیت فرهنگی کشور این گونه نبود.

 

وی با اشاره به مهم ترین دلایل کم توجهی به مساجد گفت: مهم ترین مسأله ای که به پررنگ شدن رفت و آمد به مساجد کمک می کند تبیین اهمیت مسجد و جماعت است.

 

رییس مرکز تخصصی نماز در ادامه ابراز داشت: حضور امام جماعت در امور اجتماعی و محله ای باید حضور پر رنگی باشد، امام جماعت نباید فقط پیش نماز باشد بلکه باید امام جماعت یک محله باشد.

 

آیت الله استادی که سخنران بعدی این همایش بود با اشاره به انتظاراتی که از ائمه جماعت می رود، گفت: امام جماعت باید در هماهنگی در داخل و بیرون از مسجد در رفتار و گفتار داشته باشد تا دچار دورویی و کبر نشود.

 

عضو جامعه مدرسین عنوان کرد: بزرگی می گفت که بزرگی به لباس نیست و این لباس چیزی را عوض نمی کند، باید بیشتر مراقب بود تا شیطان در انسان رخنه نکند چه بسا که شیطان بیشتر درصدد گمراهی این افراد است.

 

وی با اشاره به مسجد و جایگاه آن در تمامی اقشار گفت: مسجد و نماز جمعه مختص به قشر خاصی نمی باشد بلکه به همه تعلق دارد./978/پ202/س

ارسال نظرات