۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۲۶۹۷۲۴
مسؤول دفتر نمایندگی رهبری در دانشگاه علم و صنعت:

شهادت آیت‌الله بهشتی نقطه عطفی در رسوایی و افشاگری خط نفاق در جمهوری اسلامی بود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علم و صنعت گفت: در حقیقت شهادت شهید بهشتی نقطه عطفی در رسوا‌گری و افشاگری خط نفاق در جمهوری اسلامی بود که با خون خود و یارانش خطوط نظام اسلامی را مشخص کرد.
احمد ابراهيمي‌نژاد

حجت‌الاسلام احمد ابراهیمی‌نژاد، مسؤول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علم و صنعت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به یکی از شاخصه‌های شهید بهشتی درباره دفاع از ولایت فقیه در تنظیم قانون اساسی، گفت: یکی از شاخصه‌های شهید بهشتی دفاع از ولایت فقیه بود که در تنظیم آن در قانون اساسی نقش مؤثری داشت، شهید بهشتی یکی از ارکان فکری و در حقیقت تئورسین‌های یگانه جمهوری اسلامی بود.

 

وی با اشاره به نگاه شهید بهشتی در مسائل سیاسی، افزود: شهید بهشتی فقیهی مسلط به مبانی دینی و سیاسی بود که بقای اسلام را منوط به ولی فقیه می‌دانست.

 

مسؤول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علم و صنعت، در ادامه عنوان کرد: شهید بهشتی به این موضوع اعتقاد داشت که اگر یک کارشناس دینی با ویژگی‌های خاص در رأس نظام نباشد بدون تردید حکومت انقلاب اسلامی به اهداف خود نمی‌رسد.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌نژاد، با اشاره به نگاه شهید بهشتی در بحث ولایت فقیه و ولایت مداری، اظهار داشت: شهید بهشتی مسأله ولایت فقیه و ولایت مداری را در نظام جمهوری اسلامی مورد تأکید قرار دادند و در تحکیم مبانی این اصل در قانون اساسی تلاش‌های بی شائبه کردند.

 

وی با بیان مدیریت قوی شهید بهشتی، گفت: شهید بهشتی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی این نکته را با یکی از بزرگان مطرح کرده بودند که انقلاب ما به زودی پیروز و رژیم پهلوی سقوط می‌کند و ما برای اداره حکومت اسلامی نیاز به ده‌ها مدیر توانمند داریم که باید از همین حالا به فکر تربیت آنها باشیم.

 

مسؤول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علم و صنعت، اظهار داشت: شهید بهشتی با درایت خود به وجود نظام کارآمد در جامعه نظر داشتند که در این زمینه از فعالیت‌های مثبت ایشان شناسایی نیروهای مدیر و مدبر بود تا در پست‌های کلیدی و اصلی برای اداره نظام قرار گیرند و اکثر افرادی که ایشان شناسایی کرده بودند همراه شهید بهشتی به شهادت رسیدند.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌نژاد در ادامه افزود: این پیش‌بینی شهید بهشتی که اگر زمانی شرایطی ایجاد شوذ که مدیران را از دست دهیم باید برای جایگزینی آنها افرادی را داشته باشیم، نشان دهنده اندیشه بسیار عمیق و استراتژیک او است.

 

وی با اشاره به وجود ولایت فقیه در بقای نظام اسلامی، گفت: نگاه شهید بهشتی به ولایت فقیه این بود که برای بقای اسلام و مدیریت نظام وجود یک فقیه مدیر و مدبر لازم است و اگر نباشد نظام نابود و از اهداف خود فاصله می‌گیرد.

 

مسؤول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علم و صنعت، با اشاره به تأثیر شهادت شهید بهشتی بر روند انقلاب اسلامی، بیان داشت: شهید بهشتی با شهادت خود حقانیت و مظلومیت خود و یارانش را اثبات کرد، منافقان به خیال خام خود تصور کردند ضربه مهلکی به بازوی توانمند نظام و امام راحل می‌زنند ولی نتیجه عکس آن را مشاهده کردند.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌نژاد با اشاره به شکست منافقان از ترور شهید بهشتی، افزود: بسیاری از افراد عادی جامعه که به دلیل تبلیغات و شایعات عقیده منفی نسبت به شهید بهشتی پیدا کرده بودند بعد از شهادت شهید بهشتی موضع آنان تغییر و در حقیقت  پشیمان از عملکرد خود شدند.

 

وی در ادامه ابراز داشت: در حقیقت  شهادت شهید بهشتی نقطه عطفی در رسوا‌گری و افشاگری خط نفاق در جمهوری اسلامی بود که با خون خود و یارانش خطوط نظام اسلامی را مشخص کرد.

 

مسؤول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علم و صنعت، با اشاره به فرمایش امام راحل مبنی بر این‌که شهید بهشتی یک ملت بود، خاطرنشان کرد: با توجه به شناختی که ما از امام راحل داریم و جملاتی که ایشان بیان می‌کردند که سطحی و احساسی نبود و شهید در ابعاد مختلف فکر تشکیلاتی داشت و در مقام عمل آن را انجام می‌داد./807/ت302/ح

ارسال نظرات