۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۱۳
کد خبر: ۲۶۹۹۱۸
مسؤول تشکل های دینی تبلیغات اسلامی اصفهان:

دشمن در زمینه فرهنگی به صورت جبهه‌ای عمل می‌کند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول تشکل های دینی تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در کشور و استان اصفهان متشکل از هیأت‌های مذهبی، مداحان، کانون‌های فرهنگی مساجد، انجمن‌های اسلامی و جبهه فرهیخته بانوان است.
حجت الاسلام حسن بابايي

حجت الاسلام حسن بابایی، مسؤول تشکل های دینی تبلیغات اسلامی استان اصفهان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، گفت: مبانی فکری سازمان تبلیغات اسلامی، منظومه فکری امام خمینی‌(ره) و مقام معظم رهبری است و در همین راستا در سه دهه گذشته در عملکرد فعالیت‌های سازمان هیچ گونه انحرافی وجود ندارد.

وی با اشاره به چشم‌انداز 10 ساله تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات افزود: ارکان این چشم‌انداز، تبلیغ و ترویج فرهنگ دینی، روحانیان، هیأت‌های مذهبی، مداحان، انجمن‌های اسلامی و کانون‌های فرهنگی مساجد هستند.

حجت الاسلام بابایی با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب از مداحان و شعرای دینی، انجمن‌های اسلامی، کانون‌های فرهنگی و هیأت‌های مذهبی افزود: براساس همین مطالبات، راهکارهایی را تدوین کرده‌ایم و شورای عالی انقلاب فرهنگی به سازمان تبلغیات مأموریت داده است که آسیب‌های موجود در این تشکل‌ها را آسیب‌زدایی کند.

مسؤول تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان این که تا پایان سال 93 بیش از 5 هزار و 876 تشکل دینی در استان اصفهان به ثبت رسیده، گفت: از این تعداد بالغ بر 5 هزار و 200 هیئت مذهبی، 550 کانون فرهنگی تبلیغی مساجد، 30 انجمن اسلامی، 30 مرکز آموزش مداحی، 40 شورای هیئت‌های مذهبی و 26 کانون مداحان ثبت شده و در همین راستا بیش از 8 هزار مداح نیز شناسایی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه از 5 هزار و 200 هیئت مذهبی بالغ بر 480 هیئت ویژه بانوان است، بیان کرد: در همین راستا 110 هیأت مذهبی دانش آموزی در مقاطع راهنمایی و متوسطه، 20 هیأت دانشجویی، 45 هیأت حوزوی، 30 هیأت عشایری، 10 هیأت اصناف و 4 هزار و 515 هیأت سنتی در مساجد و حسینیه‌ها فعالیت می‌کنند.

 

کنگره شعر عاشورایی به صورت سالیانه برگزار می شود

به گفته وی، بیش از 550 کانون فرهنگی شاخص و محوری در قالب حجاب و عفاف، ایثار و شهادت، امر به معروف و نهی از منکر، تحکیم خانواده و ترویج احکام دینی فعالیت می‌کنند.

مسؤول تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان پیرامون انجمن‌های اسلامی گفت: انجمن اسلامی اداری در ادارات، کارگری در کارخانجات، مساجد و محلات از جمله انجمن‌های اسلامی هستند.

حجت الاسلام بابایی پیرامون برگزاری سالیانه کنگره شعر عاشورایی تأکید کرد: در راستای آسیب زدایی در تشکل‌های دینی به‌ویژه اشعار مداحان این کنگره برگزار می‌شود و در حقیقت اشعاری که بدون آسیب بوده در اختیار مداحان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به این که بالغ بر 30 مرکز آموزش مداحی در استان اصفهان فعالیت می‌کنند، بیان کرد: آموزش‌ها در این مراکز در 3 دوره مقدماتی، تخصصی و عالی برگزار می‌شود و پس از گذراندن این دوره‌ها، گواهینامه و کارت شناسایی به آنها تعلق می‌گیرد.

به گفته وی، از 8 هزار مداح استان از 4 هزار و 500 نفر آنها، آزمون تخصصی گرفته شده که از این تعداد تنها به 300 نفر کارت داده شده است، چرا که تعداد هیأت‌های مذهبی زیاد بوده و ارتباط سازمان تبلیغات با آنها مشکل است، از این رو یک تشکل میانی به نام شورای هیأت‌های مذهبی در هر شهرستان ها تشکیل شده تا پل ارتباطی میان سازمان و این هیأت‌ها باشند.

 

نخستین متن آموزش تربیت مربی حجاب و عفاف از سوی سازمان تبلیغات تدوین شد

مسؤول تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: همین رویکرد نیز برای مداحان وجود داشته و کانون مداحان و شعرای آیینی در شهرستان‌ها تشکیل شده تا پل ارتباطی سازمان و مداحان باشند.

حجت الاسلام بابایی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه دشمن در زمینه فرهنگی به صورت جبهه‌ای عمل می‌کند، بنابراین شما نیز باید جبهه‌ای عمل کنید، افزود: در همین راستا جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در کشور و استان اصفهان متشکل از هیأت‌های مذهبی، مداحان، کانون‌های فرهنگی مساجد، انجمن‌های اسلامی و جبهه فرهیخته بانوان تشکیل شده است.

حجت الاسلام بابایی بیان کرد: شورای حجاب و عفاف مقام نخست کشور و استان اصفهان را در 3 سال متوالی کسب کرده و برای نخستین بار در کشور، متن آموزش تربیت مربی حجاب و عفاف از سوی سازمان تبلیغات آماده شد، در همین راستا بالغ بر 25 کانون تخصصی حجاب و عفاف صرفا برای همین منظور در استان فعالیت می‌کنند.

وی افزود: طرح قرآن و عترت در هیأت‌های مذهبی، طرح 30 درس از 30 جزء قرآن کریم، طرح بینات و تفسیر سوره اسراء و طرح طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر از دیگر برنامه‌های این سازمان در حوزه تشکل‌های دینی است.

مسؤول تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره راه‌اندازی دانشگاه مداحی افزود: با توجه به این که در زمینه گسترش مداحی به افراد زیر 25 سال فعالیتی نداریم، بنابراین راه‌اندازی مدرسه مداحی حذف شده و تنها به دنبال راه‌اندازی دانشگاه مداحی و صرفا با محوریت مداحی هستیم./1307/ت302/ب4

ارسال نظرات