۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۲۷۰۰۹۴
امام جمعه شهرستان رومشکان:

رهنمودهای رهبر انقلاب برای اجرای صحیح عدالت به صورت کتابچه ای در اختیار قضات قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه رومشکان با اشاره به این مطلب که بر اساس سخنان رهبر معظم انقلاب در اجرای عدالت باید همه افراد جامعه با هم برابر باشند و بدون ملاحظه به جایگاه مجرمان باید با آنها برخورد شود، گفت: در جهت اجرای عدالت صحیح، خوب است رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به صورت کتابچه ای در اختیار قضات قرار گیرد.
عدالت

حجت‌الاسلام علی جمیاری، امام جمعه رومشکان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: بیشترین ضربه‌ای که از لحاظ اقتصادی و اجتماعی به ایران وارد می‌شود، از سوی مفاسد اقصادی است.

 

وی با بیان این که برداشتن سرمایه بیت‌المال موجب ایجاد مشکلات اجتماعی می‌شود، افزود: قوه قضاییه باید از بروز این مشکلات جلوگیری کند.

 

حجت الاسلام جمیاری با اشاره به انتخاب رییس قوه قضاییه از سوی ولی فقیه عنوان داشت: این انتخاب شایسته است و در دستگاه قضا عمل به مطالبات رهبر معظم انقلاب به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

 

وی عملکرد قوه قضاییه را مطلوب بیان کرد و ادامه داد: مردم خواهان برخورد با مفسدان اقتصادی به ویژه آقازاده ها هستند.

 

امام جمعه رومشکان تصریح کرد: در برخورد با این اشخاص باید به صورت علنی اسم این افراد بیان شود و از بیان مخفف اسم مجرمان جلوگیری شود، چرا که کسی که به بیت‌المال دستبرد بزند، آبرویی ندارد.

 

وی در ادامه با بیان این‌که سخنان رهبر معظم انقلاب برگرفته از قرآن است، اظهار داشت: با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب در اجرای عدالت باید همه افراد جامعه با هم برابر باشند و بدون ملاحظه به جایگاه مجرمان باید با آنها برخورد شود.

 

حجت‌الاسلام جمیاری افزود: در جهت اجرای عدالت صحیح، پیشنهاد می‌شود آیت الله لاریجانی، رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را به صورت کتابچه ای در اختیار قضات قرار دهد.

 

وی با اشاره به این که در برخورد با برخی مجرمان براساس مصلحت اقدام می‌شود، عنوان کرد: در برخورد با مجرم مصلحت معنایی ندارد.

 

امام جمعه رومشکان با اشاره به این که در سایه اقدامات مفسدان اقتصادی کمر مردم خم شده است، افزود: باید با این افراد برخورد قاطع و بدون ملاحظه صورت گیرد تا لبخند بر لبان مردم نشسته و موجب دلگرمی آنان از مسؤولان شود.

 

وی در ادامه با یادآوری این‌ مسأله که امسال، به نام هم‌دلی و هم‌زبانی دولت و ملت نام‌گذاری شده است، گفت: امید است در سایه همدلی و هم‌زبانی مسؤولان و مردم، مشکلات اقتصادی جامعه برطرف شود.

 

حجت‌الاسلام جمیاری با بیان این‌که قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران دارای شریعت است، افزود: نام امام زمان(عج) و رهبر معظم انقلاب به این دستگاه شریعت بخشیده است.

 

وی بیان داشت: گوش به فرمان بودن رهبر معظم انقلاب و عمل به رهنمودهای ایشان موجب برطرف شدن همه مشکلات به ویژه مشکلات اقتصادی می شود.

 

امام جمعه رومشکان تصریح کرد: دستگاه قضا در جهت برطرف شدن این مشکلات باید برخوردی جدی و قاطع با مجرمان داشته باشد و در اجرای حکم از مصلحت چشم پوشی کند.

 

وی با اشاره به این‌که آیت الله لاریجانی در رأس دستگاه قضا قرار دارد، عنوان داشت: وجود وی در عملکرد دستگاه قضا بسیار اثرگذار بوده و تاکنون این نهاد عملکرد مطلوبی داشته است.

 

حجت الاسلام جمیاری در ادامه با اشاره به وجود برخی نقاط ضعف در دستگاه قضا بیان داشت: در راستای برطرف شدن این نقاط ضعف و تقویت عملکرد دستگاه قضا شایسته است از وجود علما در این نهاد استفاده شود./9459/ت302/ح

ارسال نظرات