۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۲۷۰۲۱۰
رییس دانشکده علوم قرآنی مراغه:

سعادت دنیا و آخرت در گرو عمل به دستورات قرآن است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سبحانی با بیان این‌که سعادت دنیا و آخرت در گرو عمل به دستورات قرآن است، گفت: ماه مبارک و پر فضیلت رمضان فرصتی ارزشمند برای عمل به آیات قرآنی در جهت نیل به زندگی سعادتمند است.
انس با قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، حجت الاسلام محمد سبحانی، رییس دانشکده علوم قرآنی مراغه امروز در جمع روزه‌داران این شهرستان با تأکید بر این‌که ماه مبارک رمضان فرصتی برای آشنایی با مفاهیم عالی قرآنی است، اظهار داشت: رمضان ماه نرول قرآن است، بنابر این باید از تک تک لحظات این ماه عزیز برای درک مفاهیم قرآنی بهره جست.


رییس دانشکده علوم قرآنی مراغه با بیان این‌که قرائت قرآن کریم و تأمل در آیات و معانی عمیق این کتاب آسمانی، از اساسی ترین اصول تدبر و شناخت نشانه های الهی است، ادامه داد: قرائت و حفظ آیات قرآنی، مقدمه درک مفاهیم و عمل به آموزه های این کتاب آسمانی است.


وی با بیان این‌که معجور ماندن آموزه‌های قرآنی در جامعه اسلامی شایسته مسلمانان و شیعیان نیست، تصریح کرد: ترویج آموزه های اسلامی و قرآنی به جای تربیت و سبک زندگی غربی، نقش مهمی در تقویت اعتقادی، معنوی، اجتماعی و فرهنگی افراد جامعه دارد.


حجت الاسلام سبحانی با اشاره به این‌که قرائت قرآن تنها مختص مراسم‌های ختم و عروسی نیست، افزود: توبه به درگاه پروردگار، نوعی کیمیاگری و از آثار و برکات انس با قرآن و آموزه های اسلامی و دینی است، این ماه پرفضیلت فرصتی ارزشمند برای عمل به آیات قرآنی در جهت نیل به زندگی سعادتمند است.


رییس دانشکده علوم قرآنی مراغه با بیان این‌که توجه به آیات و تدبر در مفاهیم قرآنی لازمه آشنایی با طریق بندگی و عبودیت است، گفت: بهترین راه حل مشکلات جامعه تأسی به قرآن و اسلام ناب محمدی است، در حقیقت سعادت دنیا و آخرت در گرو عمل به دستورات قرآنی است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود گسترش فرهنگ قرآنی و محافل انس با قرآن در جامعه را از برکات انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: برگزاری محافل انس با قرآن و ترویج آموزه های اسلامی و دینی در جامعه در سایه خون شهدا و ولایت، بیش از پیش رونق یافته است.


حجت الاسلام سبحانی با تأکید بر برگزاری پرشور محافل انس با قرآن در مساجد اظهار داشت: این محافل فرصت مغتنمی برای تدبر، تفکر، تهذیب نفس و ترویج آموزه های اسلامی و دینی به ویژه در ماه پرفیض رمضان است./853/پ202/ح

ارسال نظرات