۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۲۷۰۸۹۳
رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا:

حضور روحانیت در روستاها موجب گسترش ارزش های دینی می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا، حضور روحانیت در مناطق روستایی و دور افتاده را موجب رشد و گسترش ارزش های دینی دانست و گفت: باید حضور گسترده تر روحانیت در مناطق دور افتاده فراهم شود.
رييس اداره تبليغات اسلامي نکا

حجت الاسلام محمد علی الیاسی، رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، با اشاره به این که همه مساجد شهری و روستایی شهرستان نکا از وجود روحانی و مبلغ در ماه مبارک رمضان برخوردارند، افزود: هیچ مسجد فاقد روحانی نداریم.

 

وی با بیان این که در سال حدود یک هزار  مبلغ دینی در مناسبت های مذهبی سال به مناطق شهری و روستایی این شهرستان نکا اعزام می شوند، اظهار داشت: این اعزام روحانی در مناسبت های مختلف ماه رمضان، محرم، صفر، مناسبت های ملی و مذهبی است تا برای تبلیغ و اطلاع رسانی دینی بیش از گذشته گام برداشته شود.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا با بیان این که هم اکنون 290 هیأت مذهبی در شهرستان نکا فعال است، ادامه داد: روحانیت محوری کردن هیأت های مذهبی از مسائل مهمی است که با قدرت دنبال می شود و هیچ هیأت های مذهبی نباید فاقد روحانی باشد و همچنین برنامه های ارزشی نیز باید با محوریت مساجد از سوی هیأت های مذهبی برگزار شود.

 

حجت الاسلام الیاسی گفت: ظرفیت محوری ائمه جماعات به همراه کانال های فرهنگی مساجد می تواند ما را در تعالیم فرهنگی دینی موفق تر کند و به همین دلیل باید از ظرفیت های مختلف مبلغ دینی در هیأت های مذهبی استفاده شود.

 

وی ادامه داد: ورود برخی خرافات، بدعت ها و آسیب های مختلف در مداحی ها و هیأت های مذهبب از جمله برنامه های جنگ نرم دشمن است که از سال ها قبل در این رابطه کار کردند و اکنون با هدف ایجاد رخنه در ارزش ها و اعتقادات ما وارد شده اند و به همین دلیل مداحان باید با آسیب شناسی این مسائل، خود را در برابر توطئه های دشمن بیمه کنند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا با تاکید بر همکاری و تعامل همه جانبه دستگاه های متولی امور دینی و فرهنگی در ماه مبارک رمضان گفت: باید تعامل دستگاه های فرهنگی بر تدوین یک برنامه ریزی جهت ارتقاء برنامه های ماه مبارک رمضان شکل واحدی به خود گیرد و این امر بدون هماهنگی دستگاه های فرهنگی میسر نمی شود.

 

حجت الاسلام الیاسی در ادامه یکی از مهم ترین مأموریت های تبلیغات اسلامی را گسترش امور قرآنی در جامعه اعلام کرد و یادآور شد: در بخش قرآنی صدور مجوزها و تأسیس مؤوسسات و مراکز قرآنی  هم اکنون 25 مؤوسسه و خانه قرآن فعال است که تا پایان سال به 50 مورد  می رسد تا شاهد فعالیت رو به رشد امور قرآنی در جامعه باشیم.

 

وی با اشاره به این که برگزاری کلاس های اوقات فراغت در قالب هسته های فرهنگی جوان و بوستان معرفت و استمرار طرح های فرهنگی نیز گفت: این دوره از کلاس ها در تابستان براساس سهمیه اعلام شده بلرگزار می شود که امیدواریم با افزایش کمی و کیفی این کلاس ها در جهت ارتقای فعالیت های متنوع فرهنگی برای نوجوانان و جوانان و در شهر و روستاهای تحت پوشش بیش از پیش تلاش شود./1317/ت302/ب1

ارسال نظرات