۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۲۷۱۰۴۶
آیت الله سبحانی:

تکفیری ها در ضرر رساندن به امت اسلام حریص هستند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سبحانی با محکوم کردن اقدامات گروه ها و جریان های افراطی که مشغول مسلمان کشی شده اند، گفت: امروزه گروه‌های تکفیری با بمب‌گذاری و تخریب خانه‌ها، مکان‌های عمومی و کشتن افراد بر ضرر زدن به مسلمانان حریص هستند.
سلسله مباحث تفسير قرآن کريم توسط آيت الله سبحاني در مجتمع عالي فقه و اصول
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن کریم که در مسجد مجتمع آموزش عالی فقه(حجتیه) برگزار شد، با اشاره به کتاب نهج‌البلاغه اظهار داشت: امیرمؤمنان علی(ع) یازده‌هزار خطبه، نامه و کلمات قصار دارد که همه آنها بعد از رحلت پیامبراکرم(ص) ایراد شده است.
 
وی به علم و معرفت حضرت علی(ع) اشاره کرد و افزود: حضرت علی(ع) شخصیتی دارای علم و حکمت است که در حضور پیامبر(ص) به رسم ادب و احترام استاد و شاگردی سکوت می‌کنند.
 
مفسر برجسته قرآن کریم با اشاره به روایتی از امیرمؤمنان علی(ع) خاطرنشان کرد: حضرت در روایتی می‌فرماید «در شرایط عادی همه افراد دوست انسان هستند؛ اما دوستان واقعی در شرایط سخت و غیر عادی مشخص می‌شوند»؛ چنان که مؤمنان واقعی در جنگ احزاب و در محاصره دشمنان مشخص شدند.
 
وی قرآن را برای همه زمان‌ها حجت خواند و گفت: خداوند در سوره احزاب به صفات منافقان اشاره می‌کند که در حال حاضر نیز می‌توان این صفات را در منافقان مشاهده کرد.
 
حضرت آیت الله سبحانی به معرفی صفات منافقان در سوره احزاب پرداخت و گفت: منافقان، افرادی هستند که مردم را به ترک جبهه تشویق می‌کنند؛ چنانکه در جنگ احزاب با مشاهده 10 هزار نفر از کفار در پشت خندق مدینه، مردم را از مقاومت نهی می‌کردند.
 
وی افزود: منافقان در جبهه حضور کمرنگی به لحاظ تعداد افراد و مدت داشتند و بر ضرر زدن به مسلمانان حریص بودند؛ چنان که امروزه گروه‌های تکفیری با بمب‌گذاری و تخریب خانه‌ها، مکان‌های عمومی و کشتن افراد بر ضرر زدن به مسلمانان حریص هستند.
 
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم به ترس و وحشت منافقان از کفار اشاره و تصریح کرد: منافقان که به آخرت ایمان ندارند، از جنگ و مبارزه با کفار هراس دارند؛ اما مؤمنان از جهاد و مبارزه با کفار نمی‌ترسند چون که دنیا را مزرعه آخرت می‌‌دانند.
 
وی منافقان را بدسرشت و بدزبان خواند و گفت: منافقان بعد از رفتن دشمن و در زمان امنیت به مسلمانان کنایه می‌زنند و با توقع‌های نابجا و زخم زبان، مؤمنان را اذیت می‌کنند.
 
این مرجع تقلید به حبط عمل منافقان اشاره کرد و افزود: حبط عمل ظلم به افراد نیست؛ زیرا کاری که با هدف دنیا و از روی ریا باشد برای خداوند نیست؛ تا انسان از خداوند طلبکار باشد؛ از این‌رو اعمال دانشمندانی همچون ادیسون و پاستور نیز بستگی به نیت آنها دارد.
 

حضرت آیت الله سبحانی، عمل انسان را دارای دو پرونده دانست و یادآور شد: مرحله نخست هر عمل نیت است که از روی شهرت‌طلبی، دنیادوستی، خوش‌خدمتی به حکومت، جذب رأی و نظر مردم یا جلب توجه خدا است و در گام بعد به عمل و کار خیر توجه می‌شود./908/پ201/ج

ارسال نظرات