۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۲۷۱۶۶۰
آیت الله مهدوی تبیین کرد؛

فواید و آثار محبت اهل بیت

خبرگزاری رسا- آیت الله مهدوی، مشمول شفاعت اهل بیت شدن، امنیت در روز قیامت، مساعد شدن اوضاع مالی در دنیا، جاری شدن حکمت بر زبان، تجدید ایمان در دل انسان و معیت با اهل بیت(ع) را از جمله آثار محبت اهل بیت(ع) دانست و گفت: عمل 70 پیامبر، 70 صدیق، 70 شهید و 70 عابدی که 70 سال خداوند را عبادت کرده باشند، در پرونده محب اهل بیت(ع) ثبت می شود.
آيت‌الله مهدوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، بعد از ظهر امروز در جلسه اخلاق به مناسبت ماه مبارک رمضان در مدرسه علمیه ملا عبدالله اصفهان،گفت: پیامبر(ص) فرمودند" من احبنا اهل البیت حشر الله امنا یوم القیامه" ، کسی که ما اهل بیت را دوست داشته باشد در روز قیامت در حالت امنیت محشور خواهد شد.

وی ادامه داد: محبت اهل بیت(ع) باعث می شود تا مشمول شفاعت ایشان قرار بگیریم  و پیامبر(ص) فرمودند که من در روز قیامت شفیع 4 گروه خواهم بود، گروه اول کسانی هستند که محب اهل بیت من هستند، گروه دوم کسانی هستند که دشمنان اهل بیت مرا دشمن بدانند، گروه سوم کسانی هستند که حاجات اهل بیت مرا برطرف می کنند و کسانی که نسبت به آن چه به اهل بیت من برخورد می کند، تلاش می کنند، گروه چهارم را تشکیل می دهند.  

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: اثر دیگر محبت خاندان عصمت و طهارت(ع) این است که در روز قیامت پرده ای بر روی شخص محب کشیده می شود و او را از گزند خطرات و اضطراب ها حفظ می کند و مانع از ترس و وحشت او می شود، حدیثی از امام علی(ع) وجود دارد که کسی که محب من است خودش را مهیا کند برای فقر که مانند جلبابی از سر تا نوک پای او را می پوشاند که حدیثی مبهم است و باید توضیح داده شود.

آیت الله مهدوی اظهار داشت: علامه مجلسی در توضیح آن می گوید که منظور فقر روز قیامت است و فقر دنیایی مورد نظر نیست، اما جواب صحیح در حدیثی از امام صادق(ع) نهفته است که شخصی درباره حدیث حضرت علی(ع) از ایشان پرسید که خیلی ها محب هستند اما ثروتمند هم هستند، امام صادق(ع) جواب دادند که امیرالمومنین(ع) اصلا منظورشان  چنین چیزی نبوده و مقصود این است که محب علی(ع) در روز قیامت یک پوشش از جلباب برای خود فراهم کرده است که نمی گذارد فقر و نقصان به او برسد و ثروتمند خواهد بود.  

وی ابراز داشت:  مساعد شدن اوضاع مالی در دنیا از دیگر آثار محبت اهل بیت(ع) است، ببه عنوان مثال مرحوم شیخ اسماعیل نمازی در نجف که بود در ابتدای ازدواجش به شدت فقیر و مقروض شده بود به حدی که کرایه رفتن از نجف به کربلا را نداشت و  با پولی که قرض گرفت و در شب نیمه شعبان به زیارت کربلا رفت اوضاع مالیش خوب شد و قرض هایش را ادا کرد.

نماینده مجلس خبرگان جاری شدن حکمت بر زبان را از دیگر فواید محبت آل الله(ع) دانست و توضیح داد: محب اهل بیت(ع) حرف با دلیل و پشتوانه می گوید، هر چند ممکن است غیر از محب اهل بیت(ع) هم سخنان حکمت آمیز بگوید اما اطمینانی بر آن نیست و من درباره آیه 152 سوره انعام سوال داشتم و جواب نمی یافتم تا این که خدمت یکی از عشاق امام زمان(عج) رسیدم.

آیت الله مهدوی ادامه داد: وقتی سوالم را پرسیدم که در آیه آمده که در روز ظهور امام زمان(عج) دیگر ایمان آوردن فایده ای ندارد در حالی که ما می دانیم امام پس از ظهور مردم را به ایمان دعوت می کنند و عده زیادی پس از ظهور ایشان مومن می شوند، بدون آن که بخواهم سوالم را کامل بپرسم فوری جواب مرا داد و گویی سوال مرا از قبل می دانست.

وی افزود: آن شخص محب واقعی اهل بیت(ع) گفت که آیه مربوط به هنگام ظهور نیست، بلکه 50 تا 70 سال بعد از آن و مربوط به هنگام رجعت است که عده ای منافق هنوز امید به اضمحلال حکومت مهدوی دارند اما با دیدن رجعت امام حسین(ع) پی می برند که این حکومت ادامه دارد و نابودشدنی نیست، ناامید می شوند و می خواهند ایمان بیاورند که دیگر سودی ندارد و در زیارت آل یس هم بعد از آیه شریفه می خوانیم که " و ان رجعتکم حق" .

 امام جمعه موقت اصفهان بیان داشت: محبت اهل بیت(ع) ایمان را در دل انسان تجدید می کند و حضرت علی (ع) می فرمایند که کسی که محبت ما را در دلش جا انداخته باشد، چشمه های حکمت بر زبانش جاری شده، ایمان مرتب در دلش تجدید می شود و عمل 70 پیامبر، 70 صدیق، 70 شهید و 70 عابدی که 70 سال خداوند را عبادت کرده باشند، در پرونده اش ثبت می شود.

 محبت اهل بیت معیت می آورد/ مصلحت است که قدر و قبر حضرت زهرا نامعلوم باشد

آیت الله مهدوی  ابراز داشت: محبت اهل بیت(ع) معیت می آورد و کسی که محبت دارد با انبیاء و در درجه ایشان است، روزی امیر المومنین(ع) به میثم تمار فرمود که میثم روزی تو را به جرم دوستی ما دستگیر می کنند و از تو می خواهند که از من برائت بجویی، میثم گفت هرگز چنین نخواهم کرد، حضرت فرمود شکنجه و اعدامت می کنند، میثم گفت در راه شما سهل است و حضرت به او بشارت دادند که پس بدان با من هستی و هم درجه من هستی.

وی تصریح کرد: سماع امور دنیایی اعظم از عیان آن هاست امادر امور اخروی برعکس است و عیان آن ها اعظم از سماع آن هاست، مثلا هر چقدر هم که برای انسان از روز قیامت و عذاب آن سخن بگویند باز هم وقتی می بیند از آن چه در ذهن جود تجسم می کرده بسیار فراتر است.

استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان اظهار داشت: درک هم درجه بودن با امیرالمومنین(ع) بسیار سخت است و روز قیامت مقلب القلوب است و درک امور اخروی برای ما سخت است، پیامبر(ص) هم خطاب به حضرت علی(ع) فرمودند که یا علی هر کس تو را دوست داشته باشد با انبیاء و در درجه ایشان در روز قیامت است.  

آیت الله مهدوی گفت: مردی از پیامبر(ص) سوال کرد که قیامت چه هنگامی است، پیامبر هم به دلیل این که مصلحت نبود جواب ندادند و ازاو پرسیدند که تو برای آن روز چه اندوخته ای، شخص جواب داد محبت خدا و رسولش، پیامبر فرمودند تو با آن چه که دوست می داری هستی  و محشور خواهی شد.

وی با اشاره به این که دانستن بعضی امور به صلاح نیست، ابراز داشت: مثلا شب قدر معلوم نیست زیرا اگر معلوم بود باعث سستی مردم می شد و همچنین اگر قدر حضرت زهرا(س) برای مردم روشن می شد با جنایاتی که در حق ایشان شد، عذاب الهی نازل می شد، مانند قبر ایشان که مشخص نیست و مصلحت است که قدر و قبر حضرات زهرا(س) نامعلوم باشد./939/پ201/ج

ارسال نظرات