۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۲۷۲۶۹۰
معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین:

روحانیان جهات مختلف ولایت و زندگی حضرت علی را برای مردم تبیین کنند

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین با بیان این‌که روحانیان باید در مورد ولایت و جهات مختلف زندگی علی(ع) مردم را آگاه کنند، گفت: وظیفه روحانیت تبیین اسلام، قرآن، شب های قدر، ولایت اهل‌بیت و ویژگی های حضرت علی(ع)است.
حجت الاسلام علي عباسي

حجت الاسلام علی عباسی، معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، شب های قدر را شب های ویژه دانست و گفت: عنایت خداوند بسبار زیاد است و از درک انسانها خارج است.

 

وی در ادامه با بیان این‌که شب قدر، از هزار ماه بالاتر است افزود: این پیامی است که انسان می‌تواند در این شب‌ها کارهایی انجام دهند که برابر یک عمر است و نقطه عطفی در زندگی انسان می‌شود که کار یک عمر را انجام می‌دهد.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین ابراز کرد: کارهایی که در این شب انسان انجام می‌دهد اعم از کارهای عبادی و اخلاقی بالاتر از هزار ماه است و انسان به لطف خداوند مبهوت می‌شود، باران رحمت خداوند شامل دعاها در این شب مستجاب می‌شود.

 

وی افزود: برای بخشش گنهکاران، برای حضور امام زمان(ع) و عاقبت به خیری دعا کنیم، چرا که دعا زودتر اثر می‌کند، قرائت قرآن در این روزها اهمیت بسیاری دارد، چون قرآن در این شب‌ها نازل شده است.

 

حجت الاسلام عباسی بیان داشت: شب قدر اهمیت ویژه‌ای دارد، احسان و نیکی باید در این شب‌ها انجام شود، نماز خواندن و توبه کردن در این شب‌ها سفارش بسیاری شده است.

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه قزوین با بیان این‌که روحانیان و مبلغان وظیفه خطیری بر عهده دارند، اظهار داشت: مبلغان نباید چیزهای حاشیه‌ای را بگویند.

 

وی با بیان این‌که روحانیان باید در مورد ولایت و جهات مختلف زندگی علی(ع) مردم را آگاه کنند، عنوان کرد: باید به تبیین اسلام و قرآن بپردازند، باید در مورد شب های قدر، ولایت اهل بیت و ویژگی های حضرت علی(ع) و شهادت ایشان در شب 21 و 23 ماه مبارک رمضان سخنرانی کنند.

 

حجت الاسلام عباسی در پایان تأکید کرد: سازمان‌ها باید از نظر فیزیکی و فضاسازی محیط را آماده کنند، مراکز اعزام مبلغ سخنران و مداح بفرستند، ارگان‌ها با یکدیگر هماهنگ باشند تا چندگانگی مدیریتی ایجاد نشود و بتوانند این مراسم را به بهترین شکل برگزار کنند./955/ت303/ح

ارسال نظرات