۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۲۷۳۷۱۳
آیت الله طباطبایی ‌نژاد:

خواست ملت ما توافق عزت‌ مندانه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان گفت: خواست همه ما در مسأله هسته‌ای توافقی است که عزت و سربلندی ملت را تضمین کند و اگر هم توافق نشد ضرری نکردیم.
آيت الله سيد يوسف طباطبايي ن‍ژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبائی‌نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در خطبه‌های نماز جمعه با بیان این که هرکسی که گناهی را برای خدا ترک کند خداوند در روز قیامت او را راضی خواهد کرد، گفت: از همه مردم ایران که در گرما و سرما و در حالت روزه و غیر روزه وظیفه خود را انجام داده و به راهپیمایی آمدند تشکر می‌کنم.

 

وی با اشاره به این که امام خمینی(ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس نامیدند، خاطرنشان کرد: امام(ره) روی مسأله اسرائیل حساس بودند و بعد از انقلاب سفارت فلسطین را تاسیس کرده و دستور بسته شدن سفارت اسرائیل را دادند و نامه‌های متعددی به علما و کشورهای اسلامی نوشتند که اسرائیل مسجد الاقصی، قبله نخست مسلمانان را غصب کرده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان بیان کرد: سرزمین فلسطین و مسجد الاقصی برای مسلمانان مقدس بوده و اینجا جایگاه پرواز پیامبر ما به معراج بوده و در طول 23 سال رسالت پیامبر اکرم، ایشان 15 سال به سمت مسجدالاقصی نماز می‌خواندند و تنها 8 سال در طول حیات پیامبر به سمت مکه و کعبه نماز خوانده شد.

 

وی با تأکید بر این که باید با ظالم جنگیده و کمک مظلوم باشیم، تصریح کرد: دولت‌های استکباری برای نابودی کشورهای اسلامی یک پایگاه نظامی در قلب آنها تأسیس کردند تا هر کشوری را که بخواهند این سگ هار را به جانش بیندازند، هیچ کدام از مستکبران عاشق یهود نیستند بلکه می‌خواهند در قلب کشورهای اسلامی پایگاه داشته باشند.

 

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: اسرائیل معتقد است که جان و مال مسلمین برایش حلال است و به هر کشوری که  بتواند دست انداخته و تعدی می‌کند و داعش در حالی که در کشورهای اسلامی آدم می‌کشد اما با اسرائیل کاری ندارد و آل سعود بدتر از یهود در یمن همان کار صهیونیست‌ها در لبنان و فلسطین را انجام می‌دهد و آل سعود از کفار قریش پست‌تر است چرا که کفار قریش حداقل به ماه حرام احترام می‌گذاشتند.

 

وی با اشاره به مسأله عفاف و حجاب اظهار کرد:  علما در 23 تیر 1314 در برابر اقدام بسیار خطرناک پهلوی قیام کرده و در مسجد گوهرشاد تجمع کردند که آنها را به گلوله بستند و محمدرضا شاه نیز در کتاب خود حجاب را کهنه پرستی می‌داند در حالی که حجاب جز ضروریات دین است و کسی که منکر آن شود به فتوای تمام علمای دین کافر است یعنی در گذشته یک کافر ملعون بر ما حکومت می‌کرده کهه دستش در دست اسرائیل بود.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان پیرامون مسأله هسته‌ای گفت: امروز آمریکا 10 روز برای مذاکره با ایران در یکجا می‌ماند البته حرف‌هایی نیز می‌زنند که حرف‌های آنها بازار گرمی است. دشمن می‌خواهد ما 2 قطبی شویم اما خواست همه ما توافقی است که عزت و سربلندی ملت را تضمین کند و اگر هم توافق نشد ضرری نکردیم./1304/پ201/ب4

ارسال نظرات