۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۲۷۴۰۸۵
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان:

حافظان قرآن کریم کاشان موفق به اخذ گواهینامه شدند

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان گفت: پانصد نفر حافظان قرآن کریم شهرستان کاشان موفق به اخذ گواهینامه رسمی حفظ قرآن کریم از سازمان اوقاف و امورخیریه شدند.
حجت الاسلام محسن ضيائي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محسن ضیائی رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: پیرو مطالبات رهبر معظم انقلاب مبنی برتربیت 10 میلیون حافظ قرآن در سراسر کشور و در راستای تدابیر سازمان اوقاف و امور خیریه، طرح ملی حفظ قرآن با جدیت هر چه تمام تر در شهرستان کاشان پیگیری وبرگزار می شود.

 

وی افزود: در سال جاری بیش از 130 کلاس طرح ملی حفظ زیر نظر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان در حال برگزاری است که مربیان طرح در کلاس های مذکور مشغول به تربیت بیش از دوهزار حافظ قرآن کریم هستند.

 

با اشاره به این که شرکت کنندگان در کلاس های طرح ملی حفظ سازمان اوقاف و امورخیریه با برگزاری آزمون کتبی و شفاهی سنجیده می شوند گفت: شرکت کنندگان در کلاس های طرح ملی حفظ سازمان اوقاف و امورخیریه پس از اخذ نمره قبولی در هر دو آزمون کتبی و شفاهی موفق به اخذ گواهینامه رسمی حفظ از سازمان اوقاف و امورخیریه می شوند.

 

وی یادآور شد: در آزمون هماهنگ و سراسری که در 15 اسفند ماه سال 93 در کاشان برگزار شد بیش از  سه هزار نفر از حافظان شهرستان کاشان در این آزمون ها شرکت  کردند که از این تعداد نزدیک به 500 پانصد  نفر از شرکت کنندگان موفق به اخذ گواهینامه رسمی حفظ از سازمان اوقاف و امورخیریه در رشته های مختلف حفظ 1 جزء، 2 جزء، 3جزء، 5 جزء، 10جزء، 15جزء، 20جزء، حفظ کل، حفظ موضوعی 150 و 300 موضوع شدند.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان گفت: در این آزمون شرکت کنندگان باید از میانگین مجموع دو آزمون کتبی و شفاهی نمره بالای 70 را به خود اختصاص دهند تا موفق به اخذ گواهینامه رسمی حفظ شوند.

 

به گفته وی، برگزیدگان در این آزمون افزون بر اخذ گواهینامه رسمی حفظ، در قرعه کشی سفر به عتبات عالیات، مشهد مقدس و هزاران هدیه فرهنگی نیز شرکت داده می شوند.

 

حجت الاسلام ضیائی یاد آور شد: گواهینامه رسمی حفظ قرآن کریم سازمان اوقاف و امورخیریه به عنوان معتبر ترین گواهینامه حفظ در کشور قلمداد می شود و مورد تأیید نهادها و دستگاه های اجرایی است./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات