۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۲۷۵۵۰۶
آیت الله کعبی:

عید فطر جشن حیات طیبه است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: عید فطر عید معنویت، تقوا و بندگی خداوند، عید برادری ایمانی و همبستگی امت اسلامی و تلاش برای تحقق حیات طیبه در زندگی است و باید تلاش کرد تا تحول معنوی در زندگی شکل بگیرد.
آيت الله کعبي

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، آیت الله عباس کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت و گویی با اشاره به فلسفه اعیاد اسلامی گفت: فلسفه عید در اسلام پاداش بندگی و انجام وظیفه الهی است.

 

 

وی با ذکر اینکه اعیاد اسلامی دیگری نیز وجود دارد، افزود: روز جمعه روز عید است زیرا بعد از یک هفته تلاش و کوشش برای زندگی، خداوند جمعه را به عنوان پاداش عید بندگان قرار داده است، روز عید فطر پاداش یک ماه عبادت و روزه داری و اطاعت از خداست، عید اضحی بعد از انجام مناسک حج و قربانی کردن به بندگان ارزانی شده است، عید مبعث عید آغاز رسالت و عید غدیر عید ولایت است.

 

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: عید اسلامی با جشن های ملی و سایر جشن ها متفاوت است؛ عید اسلامی عید موفقیت در بندگی خداست و لذا گفته اند که روز عید روز جایزه است؛ جایزه الهی به شکل رحمت و لطف الهی و هدایت الهی و مغفرت و قبول اعمال تجلی پیدا می کند.

 

 

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: روز عید پاداش تقوا و نتیجه تقواست و برای کسانی که توانسته اند معنویت ماه مبارک رمضان را درک کنند، جشن است و عید فطر جشن تحول معنوی است.

 

 

وی با اشاره به دیگر برکات عید فطر گفت: عید فطر جشن حیات طیبه و آغاز حیات طیبه است و عید محمد و آل محمد است و این روز را خداوند به عنوان روز کرامت، معنویتهای روزافزون، مجد امت اسلامی قرار داده است و انشاء الله عید فطر زمینه سازی برای ظهور حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) باشد.

 

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مورد نماز عید فطر عنوان کرد: در عید واجب است در دوران حکومت مهدوی، امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) نماز را اقامه کنند و عده ای از فقها معتقد هستند که اگر ولی امر مسلمین در زمان غیبت نماز عید فطر را اقامه کند، حضور واجب می شود و مشروح فقها معتقد هستند مستحب است.

 

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت دعا در عید فطر گفت: دعا در این روز مستحب است و از بهترین دعاها این است که برای فرج امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) دعا کنیم.

 

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: عید فطر عید معنویت، تقوا و بندگی خداوند، عید برادری ایمانی و همبستگی امت اسلامی و تلاش برای تحقق حیات طیبه در زندگی است و باید تلاش کرد تا تحول معنوی در زندگی شکل بگیردد102/ش/1330/

ارسال نظرات