۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۸
کد خبر: ۲۷۵۹۷۹
آیت الله خاتمی در حرم رضوی:

ملاک ما در دعواهای سیاسی موضع ولی فقیه است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله خاتمی در حرم مطهر رضوی گفت: تشخیص حق و باطل در عرصه سیاسی به ویژه در فضاهای مبهمی چون مسأله هسته ای کاری حساس و دقیق است و ملاک ما در دعواهای سیاسی موضع ولایت فقیه است.
آيت الله سيد احمد خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران و عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری سه شنبه شب در صحن جامع حرم مطهر رضوی با تأکید بر رعایت انصاف و عدالت  طبق بیانات امیرمؤمنان علی(ع) اظهار کرد: قرآن کریم حتی نسبت به دشمنان دین نیز با دید انصاف سخن می گوید زیرا رعایت انصاف سبب صفا، صمیمیت و وحدت در جامعه می شود.

 

وی با اشاره به راه شناخت حق از باطل در عرصه زندگی اجتماعی که بخشی از آن سیاسی است، بیان کرد: تشخیص حق از باطل کاری بس مشکل است در چگونگی تشخیص حق از باطل ظرافت هایی وجود دارد که ممکن است حتی افراد خاص را دچار تردید کند؛ وقتی کفر پوشش دین می گیرد کار سخت می شود.

 

آیت الله خاتمی افزود: تشخیص حق و باطل و قضاوت درباره آن به ویژه در فضاهای مبهم، کاری حساس و دقیق است به طور مثال مسأله هسته ای که مسأله ای عجیب است؛ دو طرف مخالفان و موافقان گاهی طوری صحبت می کنند که گمان می کنیم هر دو گروه حق می گویند.

 

تشخیص حق و باطل در شرایط مبهم

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: برای برون رفت از ابهام و شک دو راه وجود دارد؛ شناخت حق و شناخت اردوگاه ها؛ حجت الهی حق است و جایی که حجت الهی وجود دارد جای شک و تردیدی وجود ندارد (ائمه(ع) همیشه با حق و حق با آن ها است).

 

وی تصریح کرد: ولی فقیه در نظر ما یک فرد عادی نیست، کسی است که به امضا و تأیید امام زمان (عج) رسیده است؛ ولی فقیه حجت شرعی امام زمان(ع) است، اگر به امر او عمل کردیم نباید نگران باشیم زیرا به وظیفه شرعی خود عمل کرده ایم.

 

خطبه عید فطر رهبری توطئه آمریکایی‌ها را خنثی کرد

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیتگفت: در مسأله هسته ای که هرکسی آن را به نوعی تحلیل می کند موضع شرعی فقط موضع ولی فقیه؛ امام خامنه ای (مد ظله العلی) است که توجه به گروه خاصی ندارند، در عرصه زیرکی و هوشیاری حتی به اعتراف دشمنان بی نظیر هستند، ایشان حقه بازی و دوز و کلک های کشورها را می شناسند و نشان داده اند که لباس رهبری برازنده قامت ایشان است.

 

وی تصریح کرد: پس از ایراد خطبه 15 دقیقه ای ایشان در صبح عید فطر دولتمردان آمریکا رجزخوانی کردند چون سعی داشتند تلقی کنند که دعوای ایران و آمریکا پس از مذاکرات تمام شده است اما ایشان در آن خطبه بارها فرمودند که ما با آمریکا 180 درجه اختلاف داریم و بلندتر از همیشه فریاد دشمنی خود را سر می دهیم.

 

آیت الله خاتمی با بیان این که شعار «مرگ بر آمریکا» مصداق تبری از دشمنان خدا است، افزود: اسرائیل شیره جان 1+5 است و همه کشورها او را حمایت می کنند؛ آمریکا، فرانسه، روسیه و... حریم و احترام ویژه ای برای اسرائیل قائل هستند ولی ما پیرو امامی هستیم که فرمود: «اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود».

 

حق در مسائل سیاسی حجت الهی است

وی با تأکید بر این که حق در مسائل سیاسی حجت الهی است، ابراز کرد: حجت شرعی ما و ملاک ما در دعواهای سیاسی موضع ولایت فقیه است و اطمینان هم داریم که موضع گرفته شده صحیح است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: ملاک دیگر این است که اردوگاه ها را بشناسیم و ببینیم دشمن از چه اردوگاه هایی حمایت می کند؛ فتنه 88 اردوگاهی بود که حامیان آن اوباما، همفر، منافقان تروریست، سلطنت طلب هایی که 57 سال بر این کشور حکومت کردند، بودند و در مقابل اردوگاه حماسه آفرینان در 9 دی ماه با شعار «این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده» بود؛ این دو اردوگاه ولایت و اردوگاه دشمن بودند.

 

وی افزود: طبق بیانات امام علی(ع) باید ببینیم چه کسانی از حق و چه کسانی از باطل حمایت می کنند، اگر حق را بشناسیم اهلش را نیز می شناسیم.

 

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: امام راحل(ع) فرموده اند: اگر دیدید دشمنان از شما تعریف می کنند در عملکرد خود شک کنید بنابراین توجه کنیم که اگر روزی دشمنان از ما تعریف (تملق) کردند باید نسبت به عمکرد خویش بازنگری کنیم./1308/پ201/ب4

ارسال نظرات