۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۲۷۶۳۱۱
استاد حوزه علمیه:

کسب معرفت حقیقی نسبت به امام زمان وظیفه منتظران در زمان غیبت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با تأکید براین که نگاه به مقوله انتظار و مهدویت باید دقیق و عمقی باشد، گفت: امروز یکی از مهم ترین وظیفه ما شیعیان تقویت معرفت و شناخت نسبت به حضرت ولی عصر(عج) است.
حجت الاسلام آقاجاني، استاد حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت‌الاسلام محمود آقاجانی، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در نشست مهدویت که در آستانه مبارک امامزاده محمد(ع) فریدونکنار برگزار شد، اظهارداشت: امید و اعتقاد به مهدویت تنها مختص دین مبین اسلام نیست بلکه این اعتقاد که منجی عالم بشریت با آمدنش عدالت را در همه دنیا می‌گستراند و در همه ادیان الهی وجود دارد.

 

وی بیان کرد: انتظار برای ظهور حضرت مهدی(ع) تنها مختص نیمه‌شعبان هر سال، ماه رمضان و شب‌های محرم نیست، بلکه در هر ساعت و هر لحظه از شبانه‌روز باید منتظر وجود مقدس امام زمان عج باشیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که انتظار و منتظر اعتقاد به توحید الهی و اصول دینی است، خاطرنشان کرد: منتظر واقعی، همه زندگی، ابعاد و زوایای وجودی، دینی و اخروی خود را هماهنگ و هم‌سوی با منتظر خود می‌کند.

 

وی به ویژگی‌های عاشقان واقعی امام زمان (عج) اشاره کرد و از اعتقاد به امامت حضرت مهدی(ع)، چشم‌به راه ظهوربودن و بسترسازی برای ظهور آن حضرت را از ویژگی‌های منتظران واقعی نام برد.

 

حجت الاسلام آقاجانی یادآورشد: صدقه‌دادن برای حفظ وجود مقدس امام زمان(ع) و استغاثه به حضرت در همه ورطه‌های هولناک زندگی از دیگر وظایف منتظران است.

 

وی با بیان این که اگر فرهنگ مهدویت در جامعه رواج یابد، بداخلاقی‌ها و مشکلات برطرف می‌شود، افزود: باید فرزندانمان را از نظر معنوی و فرهنگی دوستدار و تشنه سیره و منش زندگی حضرت فاطمه (س) و فرهنگ مهدوی تربیت کنیم. 

 

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید براین که نگاه به مقوله انتظار و مهدویت باید دقیق و عمقی باشد، خاطرنشان کرد: امروز یکی از مهم ترین وظیفه ما شیعیان تقویت معرفت و شناخت نسبت به حضرت ولی عصر(عج) است.

 

وی با اشاره به تلاش دشمنان اسلام برای خدشه دار کردن فرهنگ مهدویت در جامعه اسلامی خاطرنشان کرد: امروز آنها تلاش دارند تا جامعه را نسبت به فرهنگ تعالی بخش مهدویت و انتظار بیگانه کنند.

 

حجت الاسلام آقاجانی، ترویج بدعت و شبهات در خصوص مهدویت را مهم ترین تلاش دشمنان در جهت تضعیف اعتقادات دینی مردم نسبت به مسأله مهدویت دانست و ادامه داد: خوشبختانه در چند سال اخیر در رفع این شبهه ها تلاش زیادی از سوی متولیان دینی و فرهنگی کشور صورت گرفته و همچنان نیز ادامه دارد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات