۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۲۷۶۵۵۱
همزمان با روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه؛

همایش بزرگداشت امامزادگان در خراسان شمالی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: همزمان با دهه کرامت و روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه، همایش های بزرگداشت امامزادگان در شش بقعه متبرکه شاخص مرکز و شهرستان های مختلف استان برگزار می شود.
حجت الاسلام سهرابي - شوراي اداري خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، امروز در نشست هماهنگی برنامه های دهه کرامت، از برگزاری همایش بزرگداشت امامزادگان در شش بقعه متبرکه این استان، همزمان با دهه کرامت و روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه خبر داد.

 

وی افزود: دهه اول ماه ذی‌العقده که روز نخست آن با ولادت حضرت معصومه(س) و پایان آن نیز با ولادت حضرت ابوالحسن علی بن موسی‌الرضا(ع) همزمان است؛ به عنوان دهه کرامت و پنجم ذی‏ القعده نیز به عنوان روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه نامگذاری شده است.

 

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به این که به همین مناسبت همه ساله همایش های بزرگداشت امامزادگان همزمان با دهه کرامت برگزار می شود، خاطرنشان کرد: امسال این همایش ها در استان خراسان شمالی از 25 مردادماه لغایت چهارم شهریور در مرکز استان و مراکز شهرستان های تابعه خراسان شمالی برگزار می شود.

 

وی اضافه کرد: همایش استانی بزرگداشت امامزادگان پنجم ذی القعهده برابر با بیست و چهارم مردادماه با حضور علما و روحانیان، مسؤولان و شخصیت های استانی و شهرستانی در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به این که در همایش مزبور مقالاتی پیرامون امامزادگان و بقاع متبرکه از سوی محققان ارائه می شود، افزود: همچنین در این مراسم از هیأت امنای برجسته و فعال در زمینه های فرهنگی، قرآنی و عمرانی تجلیل می شود.

 

وی با بیان این که افزون بر مرکز استان، همزمان با دهه کرامت همایش های بزرگداشت امامزادگان در مرکز پنج شهرستان دیگر خراسان شمالی نیز برگزار می شود، ادامه داد: این همایش در شیروان به میزبانی امامزاده حمزه رضا(ع)، در اسفراین در امامزاده سیدجعفر(ع)، فاروج به میزبانی حرم مطهر امامزاده عبدالرحمان(ع) خرق، در جاجرم در محل امامزاده زین العابدین(ع) سنخواست، در گرمه به میزبانی امامزاده فخرالدین(ع) ایور و در شهرستان مانه و سملقان نیز در محل حرم امامزاده محمد(ع) دلاور برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام سهرابی با یادآوری تشکیل کمیته های تخصصی برای برگزاری این همایش ها، افزود: در همایش های بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه در خراسان شمالی که بعد از اقامه نماز مغرب و عشا با سخنرانی ائمه جمعه مراکز شهرستان های فوق الذکر برگزار می شود، از هیأت امنای برجسته و فعال در زمینه های فرهنگی، قرآنی و عمرانی تجلیل به عمل می آید.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اضافه کرد: افزون بر برگزاری همایش های بزرگداشت امامزادگان در مرکز و شش شهرستان خراسان شمالی، همزمان با پنجم ذی القعده، برنامه های دیگری نظیر گلباران امامزادگان و مزار شهدا نیز با حضور مردم و مسؤولان در مرکز استان و شهرستان های مختلف خراسان شمالی برگزار می شود.

 

گفتنی است، شورای فرهنگ عمومی کشور پنجم ذی‏ القعده و پنجمین روز از دهه کرامت را به عنوان روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه نامگذاری کرده است.

 

بر اساس اعلام حجت الاسلام والمسلمین احمد شرف‌خانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به مناسبت این روز امسال همایش های بزرگداشت امامزادگان در 300 بقعه متبرکه سراسر کشور برگزار می شود.

 

لازم به یادآوری است، استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور 156 امامزاده و بقعه متبرکه ثبت شده دارد که مشهورترین آن ها حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر ارشد امام رضا(ع) است./9314/پ202/ب5

 

ارسال نظرات