۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۲۷۷۷۸۷

مراسم بزرگداشت هفتمین سالگرد رحلت آیت الله صدری در خرم آباد برگزار شد

خرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت هفتمین سالگرد رحلت آیت الله صدری، عالم وارسته با حضور نماینده ولی فقیه در لرستان برگزار شد.
بزرگداشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، هفتمین مراسم سالگرد آیت آلله حاج سید یداله صدری، شب گذشته با حضور مسؤولان و آحاد مردم در مسجد صاحب الزمان خرم اباد برگزار شد.

 

بنابراین گزارش، حضرت آیت‌الله حاج سید یدالله صدری، در 20 بهمن سال 1301 هـ.ش مطابق با 16رجب در محله پشت بازار خرم‌آباد شش ماه پس از رحلت پدرش در بیت علم و فضیلت دیده به جهان گشود.

 

یداله صدری از ابتدای دوران کودکی تحت تعالیم بیت مکرم پدری قرار گرفت و زمینه های آموزش دینی واخلاقی ایشان مهیا گردید.

 

گفتنی است، آیت الله صدری در سن 10سالگی جهت انجام تحصیلات ابتدایی وارد دبستان دولتی شد و در سال 1316 هـ.ش موفق به تمام شدن تحصیلات ابتدایی شد، این زمان مقارن با حکومت رضاخان بود و بنابر سیاست های ضد دینی آن روزگار انجام بسیاری از فعالیت‌های مذهبی ممنوع اعلام شده و حوزه های علمیه ایران از فعالیت بازمانده بود.

 

ایشان در آن زمان کتاب جامع المقدمات کهنه‌ای پیدا کرده و همراه دوستان خویش، نزد حجت الاسلام ید حیدر طاهری(ره) و حجت الاسلام سید علی اکبر رحیمی(ره) تحصیل علوم دینی را آغاز کرد.

 

بنابر این گزارش، آغاز دهه 20مصادف با جنگ دوم جهانی و آغاز بحران های سیاسی اجتماعی ایران بود، در این اوقات بخشی از محدودیت‌های گذشته کاهش یافت و فعالیت‌های مذهبی از سرگرفته شد و حوزه های علمیه در سراسر کشور فعالیت خویش را از نو آغاز کرد.

 

سید یدالله صدری، در این زمان در حوزه علمیه شهرستان بروجرد به ادامه تحصیل می پردازد و نزد اساتیدی چون حضرت آیت‌اله العظمی بروجردی(ره)، آقا میرزا لطف اله فقهی(ره) و شیخ احمد فیض(ره) به ادامه تحصیل دروس حوزی می پردازد.

 

آیت الله صدری، پس از ان عازم قم می شود و در محضر اساتیدی نظیر آیت‌اله العظمی بروجردی(ره)، امام خمینی(ره)، آیت‌اله سید محمد باقر سلطانی(ره)، علامه طباطبایی(ره)، حاج رضا صدر(ره)، امام موسی صدر و شهید آیت‌اله صدوقی دروس شرح لمعه، رسائل، مکاسب، کفایه، خارج و تفسیر را فرا می گیرد.

 

لازم به ذکر است، در اوایل دهه 30 ایشان به همراه جمعی از اهالی لرستان به محضر آیت‌اله العظمی بروجردی(ره) در قم می رسند و خواستار راه اندازی حوزه علمیه خرم‌آباد می شوند که معظم له، مرحوم آیت‌اله کمالوند(ره) را مأمور تشکیل حوزه علمیه در لرستان می کند.

 

پس از مدتی اداره حوزه علمیه خرم‌آباد برعهده آیت‌الله صدری گذاشته می شود و ایشان تا آخر حیاتشان این مسؤولیت را عهده دار بودند.

 

آیت‌الله صدری در سال 1372 حوزه علمیه خواهران فاطمیه(س) خرم‌آباد را تأسیس کرد و سرپرستی آن را عهده‌دار شد، حوزه علمیه فاطمیه(س) در محل مؤسسه فاطمیه خرم‌آباد که مسؤولیت آن با خود ایشان بود تشکیل گردید.

 

گفتنی است، اکنون سیده حکیمه صدری، مدیر مدرسه علمیه فاطمیه(س) خرم آباد است./9459/د101/ب4

ارسال نظرات