۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۲۷۸۹۱۷
استاد حوزه علمیه بابل:

علم و معنویت دو بال برای رسیدن طلاب به تعالی حقیقی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر قدرشناسی فرصت طلبگی برای طلاب گفت: طلاب با قدرشناسی در زمان تحصیل در حوزه های علمیه، از فرصت به دست آمده نهایت بهره را ببرند.
مسؤول مدرسه علميه امام حسن مجتبي بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام حسن فلاح، مسؤول مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) بابل امروز در جمع خانواده های طلاب بابل با بیان این که باید قدردان فرصت طلبگی بود، گفت: طلبگی یک فرصت ارزشمند است که یک انسان می تواند در کسوت سربازی امام زمان(عج) خدمت کنند و به همین دلیل باید شکرگذار این توفیق الهی بود.

 

وی با اشاره به نقش خانواده های طلاب در روند تحصیلی آنان، افزود: یک طلبه از بستر خانواده ارزشی و متدین به این عرصه وارد می شود و به همین دلیل تشویق و بستر سازی مناسب از سوی خانواده ها در ادامه این روند بسیار مؤثر است.

 

مسؤول مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) بابل  با بیان این که ارزش علم، به موضوع و فایده آن بستگی دارد، اظهار داشت: یکی از دلایل اهمیت تحصیل در علوم دینی، توجه و ارتباط میان انسان و خداوند است و به دلیل شرافت و انسانیت انسان نسبت به دیگر موجودات، علوم انسانی با اهمیت ترین علوم شناخته می شود.

 

وی با انتقاد از کم توجهی نسبت به علوم انسانی در کشور، خاطرنشان کرد: بر عکس تصور غالب در کشور ما، در کشور های غربی و به اصطلاح پیشرفته، دانشمندان علوم انسانی در مقایسه با دانشمندان علوم تجربی، از جایگاه والاتری برخوردار هستند.

 

حجت الاسلام فلاح بر لزوم توجه به شأن طلبگی پرداخت و ادامه داد: تفاوت یک طلبه حوزه علمیه و دانش آموز مدارس دیگر، در آن است که یک طلبه باید از معنویات برای تحصیل و علم آموزی استفاده کند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه به تاکیدات مقام معظم رهبری به طلاب در این عرصه پرداخت و تاکید کرد: ارتباط و انس با قرآن و خداوند، نمازهای نافله و خواندن نماز در اول وقت به عنوان یک واجب شغلی محسوب می شود.

 

وی به اهمیت این سه مقوله پرداخت و افزود: این سه امر معنوی یک طلبه را در تحصیل علوم دینی یاری می کند و باعث می شود که علم به عنوان نور الهی در قلبش جاری شود.

 

حجت الاسلام فلاح الگوگیری در دو حوزه درسی و معنوی برای طلاب دارای اهمیت دانست و گفت: در تاریخ تشیع و حوزه های علمیه الگوهای بسیاری از علمای برجسته در حوزه هایی مانند تحصیل علم و امور معنوی و عرفانی وجود دارد و شایسته است که طلاب این الگوها را به دقت مورد توجه قرار بدهند.

 

وی ادامه داد: طلاب با درک درست از مفهوم طلبگی، این فرصت را در مسیر رسیدن به کمالات انسانی قدر بدانند و هم در حیث تحصیل علوم و هم رسیدن به مقامات معنوی نهایت استفاده را ببرند./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات