۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۲۷۹۱۴۶
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی:

خبرنگاران گفتمان‌ امام خمینی را در جامعه تبیین کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: رعایت تقوای قلمی و دوری از تهمت و آبرو ریزی از اصلی ترین وظایف اصحاب رسانه است که باید مورد توجه قرار گیرد.
حجت الاسلام کريمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمدباقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی ظهر امروز در نشست صمیمی خبرنگاران با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، اظهار کرد: هر چند آمار دقیق خبرنگاران در استان معلوم نیست ولی طبق آخرین نتایج 230 خبرنگار در قالب خبرگزاری ها، نمایندگی نشریات سراسری و محلی و پایگاه های خبری استانی مجوزدار و بدون مجوز فعالیت می کنند.

 

وی با اشاره نقش جایگاه نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در تبیین مسایل بنیادی و ارزشی کشور، افزود: ما آماده شنیدن و پذیرفتن هرگونه نظر یا پیشنهاد نماینده ولی فقیه در عرصه رسانه ای هستیم و به عنوان سربازان ولایت فقیه نیاز به راهنمایی ها و نصایح روشنگرانه داریم.

 

حجت الاسلام کریمی تبیین گفتمان های امام خمینی(ره) را وظیفه اصحاب رسانه دانست و اظهار کرد: تلاش اصحاب رسانه روشنگری در عرصه های مختلف دشمن شناسی، گذر از تنگناهای مختلف، زمان شناسی، حفظ و ترویج ارزش های اسلامی، ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی، تحکیم بنیان خانواده، مقابله با جنگ نرم و همگرایی ملی است.

 

وی رعایت تقوای قلمی و دوری از تهمت و آبرو ریزی را از اصلی ترین وظایف اصحاب رسانه دانست و خبرنگاران حاضر در جمع را به رعایت چنین مسایلی دعوت کرد.

 

حل مشکلات اصحاب رسانه مطالبه اصلی این قشر از مسؤولان است

 

جواد زاهدی، رییس خانه مطبوعات آذربایجان غربی در این مراسم به برخی از مشکلات اصحاب رسانه اشاره و خاطرنشان کرد: با پیدایش رسانه های فضای الکترونیکی دامنه مطبوعات و رسانه ها گسترش یافته و زمینه رشد آگاهی های اجتماعی فراهم شد.

 

وی افزود: در ارومیه 100 نفر خبرنگار با خانه مطبوعات همکاری داشته و مشغول به فعالیت است، اما این تعداد از خبرنگاران با مشکلات زیادی مواجه هستند که عمده آن عدم بیمه و عدم امنیت شغلی است و از در آمد ناکافی رنج می برند.

 

زاهدی به مشکلات نشریات محلی اشاره و تصریح کرد: در آذربایجان غربی نشریات درآمد آنچنانی ندارند، در آمد این نشریات از طریق فروش نشریه و نیز دریافت آگهی تامین می شود که به علت حضور رسانه های مجازی از فروش آن ها کاسته شده و بازار نشر آگهی نیز در استان ما بی ثبات و رو به افول است که هر دو عامل سبب کاهش درآمد نشریات می شود.

 

وی آموزش مستمر خبرنگاران را خواستار شد و اظهار داشت: آموزش مستمر و داشتن زمینه های علمی و دانشگاهی، در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارتباطات و تدریس چنین رشته هایی در استان که مرتبط با امر خبرنگاری بر مهارت اصحاب رسانه و در نتیجه بر کیفیت کار آنان می افزاید.

 

رییس خانه مطبوعات آذربایجان غربی در پایان گفت: ما خواهان این هستیم که دغدغه ها و مشکلات اصحاب رسانه در جلسات شوراهای فرهنگی و عمومی مطرح شده و در این زمینه چاره اندیشی شود.

 

بی نظمی عامل تاخیر در شروع جلسات است

 

مسؤول دفتر امام جمعه ارومیه نیز در این مراسم مسأله شروع جلسات با تاخیر را ناشی از ضعف فرهنگی و عدم بها دادن به وقت و فرصت افراد دانست و از اصحاب رسانه خواستار نقد اینگونه مسایل و نهادینه کردن فرهنگ ارزش گذاری به وقت خود و دیگران و نظم در جامعه و ادارات و نهادها شد./936/پ202/ب

ارسال نظرات