۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۲۷۹۳۴۹
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی:

ملت در عرصه مبارزه با استکبار لحظه ای درنگ نمی کنند

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: با وجود آیات و روایاتی که در دست است حتی یک لحظه نمی‌توان به سلطه استکبار بر مردم مسلمان فکر کرد.
حجت الاسلام ناصر سقاي بي ريا
حجت الاسلام ناصر سقای بی ریا عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره جریان نفی کننده استقلال ملی در کشور اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب کماکان در مقابل استکبار با شجاعت ایستاده‌اند و مردم نیز در این مسیر از ایشان پیروی می‌کنند.
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ادامه داد: استکبار ستیزی در جمهوری اسلامی پایان ندارد؛ نظام جمهوری اسلامی هیچگاه در موضع ضعف قرار نگرفته است؛ گرچه تحریم‌ها مشکلاتی را برای ما به وجود آورده اما اقتصاد مقاومتی چاره شکست تحریم‌های اقتصادی است که در داخل زمینه‌های اجرای آن فراهم است.
حجت الاسلام سقای بی ریا افزود: در آیه‌ای از آیات قرآن می‌خوانیم که «به کسانی که ظلم کردند تکیه نکنید که آتش شما را لمس خواهد کرد» در روایتی از امام علی (ع) داریم که «اگر همه عالم را به من بدهند حاضر نیستم که پوست جوی از دهان مورچه‌ای بگیرم» بنابراین چطور می‌توانیم راضی شویم که با استکبار کنار بیاییم و حتی یک روز سلطه استکبار بر مردم مسلمان را به رسمیت بشناسیم.
وی ابراز داشت: همیشه باید آماده باشیم؛ بنا بر آموزه‌های اسلامی همه مسلمانان باید دشمن ظالم و یار مظلوم باشند؛ هر کس می‌تواند باید در این مسیر گام بردارد و بداند که خداوند به کسانی که در این راه قدم برمی‌دارند وعده یاری و پیروزی جبهه حق را داده است؛ این یادآوری یک تکلیف است.
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به بد عهدی استکبار جهانی به سر کردگی آمریکا اظهار داشت: جمهوری اسلامی موضوع مذاکرات را به عنوان موضوعی برای محک کشورهای غربی در عرصه بین المللی به مذاکره گذاشت؛ طبق بیانات رهبر معظم انقلاب متأسفانه طرف مقابل جمهوری اسلامی بد عهدی خود را در مناسبات سیاسی بار دیگر نمایان کرد و مردم دانستند که نمی‌توان به استکبار جهانی اعتماد کرد.
حجت الاسلام سقای بی ریا تصریح کرد: در صورتی که این مذاکرات واقعاً به سود ایران بود و در آن به عدالت رفتار می‌کردند و حقوق حقه جمهوری اسلامی را به رسمیت می‌شناختند ممکن بود در بعضی موارد دیگر نیز برای مذاکره با طرف‌های غربی تفکر و تأمل کنیم.
وی خاطر نشان کرد: مشخص است که کشورهای غربی تنها نابودی جمهوری اسلامی را می‌خواهند و از بیان این مطلب نیز هیچ ابایی ندارند و جمهوری اسلامی نیز تجربه این رویارویی را در موارد مختلف دارد./836/ت302/ج
ارسال نظرات