۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۲۷۹۸۲۷
در سالروز شهادت امام صادق صورت گرفت؛

تشییع پیکر 6 شهید گمنام خط‌شکن در اجتماع عظیم صادقیون مشهد

خبرگزاری رسا ـ پیکر مطهر 6 شهید گمنام خط‌شکن کربلای چهار در جنگ تحمیلی، امروز همزمان با سالروز شهادت امام صادق(ع) در اجتماع عظیم صادقیون مشهد به سمت حرم مطهر رضوی تشییع شد.
تشييع شهداي گمنام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، امروز پیکر مطهر شهیدان گمنام در حالی بر روی دستان مردم شهید پرور مشهد الرضا تشییع شد که شهر غرق در بهت و اندوه شهادت رییس مذهب تشیع، امام صادق(ع) است، عزیزانی که از پیروان راستین آن حضرت بودند، پیروانی که برای دفاع از عزت و اقتدار سرزمین اسلام در برابر دشمنان جان خود را نثار کردند.


خط شکن هایی که با دست بسته و در عملیاتی که با عنوان کربلا نامگذاری شده بود، نشان دادند که آن ها طلایه داران کربلای امام حسین(ع) در برابر یزیدیان زمان خود بودند و برای زنده نگه داشتن آیین محمد (ص) و اسلام، راه ایشان را ادامه دادند، طلایه داران عشقی که با  کشته شدن خود حقانیت اسلام و نظام جمهوری اسلامی را به جهانیان ثابت کردند.


نگاه‌‌های خیس مردم به سمت تابوت های سه رنگی که روی آن شهید گمنام نوشته شده بود و بر روی دستان مردم مشهد به سمت حرم رضوی تشییع می‌شدند خیره ماند و  مادرانی که آمده بودند تا مادری کنند و جوان هایی که امروز حاضر شدند، عهد ببندند تا آخرین نفس پیرو راه شهدا و امام شهدا خواهند ماند.


صدای مداحی و روضه‌خوانی در تمام عرصه میدان شهدای شهر  به گوش می‌رسید، امروز مشهد مقدس میزبان انسان های بزرگی بود که آن چه از عزت، استقلال و اقتدار ایران داریم از خون آن ها است و بی شک شهدا زنده اند «وَ لَا تَقُولُواْ لِمَن یُقْتَلُ فىِ سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتُ بَلْ أَحْیَاءٌ وَ لَکِن لَّا تَشْعُرُون».


مراسم وداع با 13 تن از شهدای والامقام یکشنبه در بلوار هاشمیه برگزار شده بود و از این تعداد هفت شهید در شهرستان‌های استان تشییع و به خاک سپرده می‌شوند و امروز نیز مراسم تشییع 6 شهید دیگر در مشهد برگزار شد؛ شهیدان محمد حصاری، محمدباقر حصاری و محمدرضا قائمی که در منطقه عملیاتی بدر به مقام رفیع شهادت رسیده بودند شناسایی شدند و در زادگاه خود در شهر نیشابور به خاک سپرده می‌شوند./844/
پ202/ح

ارسال نظرات