۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۲۸۰۰۷۷
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا:

حضرت معصومه الگوی کامل دینداری برای دختران جامعه است

خبرگزاری رسا ـ رِییس اداه تبلیغات اسلامی شهرضا با اشاره به نزدیکی ایام ولادت حضرت معصومه(س) و این‌که ایشان الگوی کامل دینداری برای دختران جامعه است، گفت: جایگاه ممتاز آن حضرت در جامعه زمان خود ،موقعیت و جایگاه ویژه زن مسلمان و میزان تأثیرگذاری او در جامعه را مشخص می کند.
دهه كرامت،‌ ميلاد حضرت معصومه و امام رضا حضرت معصومه(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد حسن رهایی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی فرهنگی اجتماعی شهرستان شهرضا، الهام از شخصیت و منش هر یک از بزرگان دینی را غایت تعالیم معرفتی اسلام دانست و گفت: حضرت معصومه(س) الگوی کامل دینداری برای دختران جامعه است.

 

 

وی ادامه داد: اگر هر یک از دختران ما حضرت معصومه(س) و هر یک از پسران ما یکی از حضرات معصومین(ع) را به عنوان الگوی خود قرار دهند به عالی‌ترین آمال و معارف دینی نائل شده ایم.

 

حجت الاسلام رهایی در ادامه این مطلب تصریح کرد: تمامی ائمه و بزرگان دینی ما الگوی کاملی از تعالیم الهی هستند که در جایگاه خود کانون و محور فیض الهی معرفی شده اند و پیروی عملی از ایشان تنها راه سعادت دنیوی و اخروی افراد است.

 

رییس اداه تبلیغات اسلامی شهرضا با اشاره به برگزاری جشن‌ها و مراسم‌های مختلف به مناسبت موالید و ایام وفات ائمه معصومین(ع) تأکید کرد: نحوه برگزاری این مراسم‌ها باید به گونه ای باشد که شأن و جایگاه آن معصوم را تحت‌الشعاع قرار نداده و هدف اصلی از برگزاری آن مراسم تبیین معارف وجودی ایشان باشد.

 

حجت الاسلام رهایی با تأکید بر لزوم استانداردسازی مداحی ها و مراثی اجرا شده از سوی مداحان در مراسم های مختلف گفت: ارائه مطالبی که با هدف تهییج مراسم و به دور از معارف اهل بیت(ع) و حتی حقایق تاریخی ارائه می شود بر خلاف شرع و قانون است علی رغم کاهش بسیار محسوس این موارد باز هم لازم است تا نظارت دقیق و مستر بر روند اجرای این برنامه ها انجام شود.

 

وی بیان داشت: هر اندازه معارف اهل بیت(ع) در جامعه با زبان و بیان بهتری برای توده های مردم تشریح و تبیین شود به همان اندازه شاهد بروز استعدادهای مثبت و حذف آسیب های اجتماعی خواهیم بود./939/پ202/ح

ارسال نظرات