۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۲۸۰۱۸۸
استاد حوزه علمیه بابل:

آرامش و برکت از دستاوردهای سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به دستاوردها و برکات اجرای سبک زندگی اسلامی گفت: سبک زندگی اسلامی دستاورهایی مانند آرامش و نزول برکات الهی را در پی دارد.
حجت الاسلام تقي پور، استاد حوزه علميه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام حسین تقی پور، استاد حوزه علمیه بابل امروز در مسجد جامع بیل پی بابل بر لزوم توجه به سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و گفت: با توجه به هجمه های گسترده دشمنان و برنامه ریزی بلند مدت آنها برای تغییر سبک زندگی در کشور، لزوم توجه به نظرات اسلام در خصوص شیوه صحیح زندگی ضروری است.
 
مسؤول مدرسه علمیه امام حسین(ع) بابل به موضوع خیانت و رابطه آن با از بین رفتن برکت پرداخت و اظهار داشت: خیانت به معنای گفتار، کردار و نیتی است که برخلاف عقل، تعهد و شرع است که موجب عدم اعتماد عمومی در سطح جامعه می شود.
 
وی با اشاره به آیه 27 سوره انفال به تبیین واژه خیانت پرداخت و خاطرنشان کرد: کفران نعمت های الهی به تعبیر قرآن خیانت است زیرا نعمت های دنیا در حقیقت امانت هایی از جانب خداوند نزد انسان هستند.
 
استاد حوزه و دانشگاه به برخی از این خیانت های مورد اشاره قرآن پرداخت و اذعان کرد: نگاه به صحنه های حرام، افکار حرام و در حقیقت هر آنچه که نافرمانی الهی محسوب شود در حقیقت خیانت به خداوند است.
 
وی با بیان این که در همه فرهنگ ها خیانت واژه ای قبیح و توام با انزجاراست، ادامه داد: فرجام خیانت تلخ است و فرد خائن مطرود جامعه می شود و اگر انسانی به عاقبت خیانت بیاندیشد، خیانت نخواهد کرد.
 
حجت الاسلام تقی پور به پیوستگی رفتاری انسان های و اثر متقابل بر دایره زندگی اشاره و تاکید کرد: به دلیل پیوستگی زندگی ها و اثرگذاری یک رفتار بر روی اجتماع، خائنان از نظر عقلی و عرفی از دایره یک اجتماع طرد می شوند.
 
وی با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) در خصوص روابط مشترک زن و مرد در طی مسیر زندگی، به اثرات خیانت پرداخت و گفت: برکت از هر خانه ای که خیانت در آن باشد برداشته می شود زیرا حقیقت خیانت، کفران نعمت است.
 
استاد حوزه علمیه بابل به حقوق متقابل میان فقرا و اغنیا اشاره کرد و افزود: خداوند سهمی را از حق فقرا به عنوان امانت در میان اموال اغنیا قرار داده است که ثروتمندان باید در قالب خمس و زکات پرداخت کنند تا به نوعی اعتماد و پیوستگی جامعه فراهم شود. 

 

حجت الاسلام تقی پور ضمن تاکید بر این که اموال در دنیا برای آزمایش انسان ها برای ادای امانت های الهی هستند، خاطرنشان کرد: خداوند برخی ها را با دادن نعمت های فراوان مورد آزمایش قرار می دهد تا به وسیله آنها منافع عباد را در نظر بگیرند و اگر آن حقوق ادا شد، نعمت ها در بینشان ماندگار می شود.
 
وی با اشاره بر این که آرامش یکی از برکات توجه به سبک زندگی مورد نظر اسلام است، تاکید کرد: اگر انسان ها دیدگاه های اسلام را در خصوص زندگی رعایت کنند در کنار آرامش برکات الهی هم برزندگی آنها نازل می شود./1313/پ203/ب1

ارسال نظرات