۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۲
کد خبر: ۲۸۰۳۷۳
کارشناس مذهبی تبیین کرد؛

جایگاه و اهمیت مشاوره دینی در تربیت فرزندان

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی با اشاره به این که شبهه افکنی شبکه های مجازی، اعتقادات فرزندان ما را زیر سؤال می‌برد، افزود: پدر و مادر باید سؤالات دینی فرزندان را پاسخ بدهند و اگر پاسخ آن ها را نمی دانند باید با رجوع به مشاور دینی جواب آن را جویا شوند.
مشاوره ديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم دلیری، کارشناس مذهبی، امروز در سلسله نشست های حلقه های معرفت حرم مطهر رضوی که با موضوع «اخلاقی تربیتی» در رواق دارالحجه حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: شک را از خود دور کنید؛ چرا که اعتقادات را سست می کند و سبب دوری از دین دور می شود.

 

وی در پاسخ به این پرسش که چه کنیم تا فرزندان ما به نماز ترغیب شوند، ابراز کرد: امکان دارد فشاری که پدر و مادر برای انجام واجبات، قبل از بلوغ به فرزندان تحمیل می کردند، سبب شده باشد که آن ها نسبت به نماز بی میل شوند.

 

این کارشناس مذهبی افزود: والدین باید دوستان متدین و با ایمان را برای فرزندان انتحاب کنند؛ چرا که دوست بر رفتار فرزند اثرگذار است و الگوپذیری او از دوست زیاد است، همچنین در خانه مجالس دینی بر پا کنند تا فرزندان نسبت به انجام تکالیف ترغیب شوند.

 

این کارشناس مذهبی خطاب به مادران گفت: برای ترغیب شدن فرزندان به نماز خواندن، برای آن ها استغفار و دعا کنید؛ چرا که دعای پدرو مادر در حق فرزند مستجاب می شود.

 

دلیری با اشاره به این که شبکه های مجازی شبهه افکنی می کنند و اعتقادات فرزندان ما را زیر سؤال می برند، افزود: پدر و مادر باید سوالات دینی فرزندان را پاسخ بدهند و اگر پاسخ آن ها را نمی دانند باید با رجوع به مشاور دینی جواب آن را بپرسند. 

 

این کارشناس مسائل خانواده به راه های رسیدن به آرامش اشاره کرد و افزود: یاد خداوند به انسان آرامش می دهد، در آیه 28 سوره رعد آمده است، «أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ، آگاه باش که با یاد خدا دلها آرامش مى‏یابد.»، اقامه نماز نیز به انسان آرامش می بخشد.

 

وی با اشاره به این که گناه، مانع لذت بردن مناجات می شود، ابراز کرد: گناهان، لذت مناجات را از انسان می گیرد؛ از این رو به درگاه خداوند استغفار کنید، چرا که استغفار گناهان را ذوب می کند./1309/پ202/ح

ارسال نظرات