۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۲۸۰۴۹۶
امام جمعه پردیسان قم:

بازگشت آمریکا به ایران یک خواب بی تعبیر است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین قوامی کودتای آمریکایی 28 مرداد را نتیجه اعتماد به آمریکا دانست و گفت: مؤمن هیچ گاه از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود و ما هرگز گذشته را فراموش نخواهیم کرد.
قوامي امام جمعه پرديسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی، امام جمعه پردیسان قم، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پردیسان با بیان این که تقوا سبب خروج از بن بست است، گفت: تحریم‌ها باید با رمز تقوا پشت سر گذاشته شود و دل بستن به کمک بیگانگان هیچ سودی نخواهد داشت.

 

وی با اشاره به جریان ملی شدن صنعت نفت و به قدرت رسیدن مصدق و سپس کودتای 28 مرداد 1332، گفت: در آن زمان اشتباه مصدق جدا شدن از روحانیت و اعتماد به آمریکا بود؛ که نتیجه آن اعتماد برگشتن استبداد به کشور برای 25 سال بود؛ اما دیگر ما آن اشتباه را نباید تکرار کنیم.

 

عضو هیأت علمی دائرة المعارف فقه اهل بیت(ع) دلیل دیگر سقوط حکومت مصدق را غرور وی دانست و خاطرنشان کرد: آیت الله کاشانی در نامه ای به مصدق هشدار داد که قرار است کودتا شود اما مصدق در جواب نوشت «من مستظهر به مردم هستم» در صورتی که مردم به خاطر روحانیت با مصدق همراه شده بودند.

 

وی با استناد به سخنان امام خمینی(ره) اشتباه دیگر مصدق را پایبندی به نظام شاهنشاهی دانست و گفت: به گفته امام اشتباه ایت الله کاشانی هم این بود که به جنبه سیاست بیشتر از جنبه دیانت اهمیت داد و این یکی از عوامل سقوط دولت ملی بود.

 

امام جمعه پردیسان عذر خواهی مقامات آمریکا بعد از نیم قرن را بی فایده و فریبکارانه دانست و افزود: مؤمن هیچ گاه از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود و ما هرگز گذشته را فراموش نخواهیم کرد؛ زیرا از دوستی با مستکبرین هیچ نفعی به ما نخواهد رسید و به گفته مقام معظم رهبری «بازگشت آمریکا به ایران یک خواب بی تعبیر است» اما متأسفانه عده ای در کشور خواهان دوستی با آمریکا هستند و برای آنها فرش قرمز پهن می‌کنند.

 

وی با بیان این که تجدید نظر طلب ها در ایران دنباله رو همان افکار لیبرالی ملیون در زمان مصدق اند، اظهار داشت: نتیجه آن افکار سقوط دولت مصدق بود؛ اما انقلاب ما بر خلاف نهضت مشروطه و نهضت ملی شدن صنعت نفت، هیچ گاه سقوط نخواهد کرد زیرا زیر چتر ولایت فقیه است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قوامی در خطبه اول با اشاره به ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر، گفت: حضرت معصومه(س) کریمه است و بزرگ‌ترین کرامت ایشان این است که تجلی جلال و جبروت حضرت فاطمه زهرا(س) است و این عظمتی است که به خاطر نفس زکیه ، تقوا و عبودیتی است که در ایشان وجود دشته است.

 

وی حضرت معصومه(س) را مادر معنوی علما و فقها در قم دانست و افزود: امام خمینی(ره) از بارز ترین فرزندان معنوی این بانوی با کرامت است که منشأ انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی شد و این موهبتی است که نسیب اهل قم شده است./843/پ202/ج

ارسال نظرات