۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۹
کد خبر: ۲۸۰۷۶۶
استاد حوزه:

دختران با الگوگیری از حضرت معصومه مظهر تقوا و عفاف در جامعه باشند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به ابعاد وجودی حضرت معصومه(س)، گفت: به یقین می‌توان گفت رسیدن به جایگاه معنوی آن حضرت، ضرورت تعیین راهکارهایی برای پیاده کردن آن در جامعه را مشخص می سازد تا بانوان و به ویژه دختران ما، با الگوبرداری از آن کریمه اهل بیت(ع) مظهر عفاف، تقوا و حیا در جامعه باشند.
حضرت معصومه(س)

خانم بابایی، استاد حوزه علمیه خواهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با اشاره به ابعاد وجودی حضرت معصومه(س)، بیان داشت: به یقین می توان گفت رسیدن به جایگاه معنوی آن حضرت، ضرورت تعیین راهکارهایی برای پیاده کردن آن در جامعه را مشخص می سازد تا بانوان و به ویژه دختران ما، با الگوبرداری از آن کریمه اهل بیت(ع) مظهر عفاف، تقوا و حیا باشند.

 

وی اظهار داشت: نامگذاری روز ملی دختران در زادروز آن حضرت، حرکتی نمادین برای گوشزد کردن شخصیت حضرت معصومه(س) و ترویج ابعاد وجودی این دختر اهل بیت(ع) در میان دختران مسلمان و در نهایت الگوسازی از شخصیت آن حضرت برای دختران امروز است.

 

این استاد حوزه در این رابطه می گوید: حضرت فاطمه معصومه(س) یکی از زنان مشهور اسلام هستند که ویژگی های شخصیتی ارزشمندی همچون علم و تقوا دارند، فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی ایشان نیز با آگاهی از مسائل روز انجام می شد، به طوری که شاگردان و پیروان بسیاری داشتند و آنان را به راه خیر و ثواب راهنمایی می‌کردند، به دلیل همین قدرت روشنگری حضرت معصومه(س) دشمن از وجود ایشان احساس خطر کرد و ایشان را از مسیر اهداف شوم سیاسی اش برداشت.

 

به اعتقاد وی، دستیابی به توانمندی‌های فکری و اندیشه ورزی نیازمند داشتن نگاهی والا به امور است که بانوی مکرم اسلام، حضرت فاطمه معصومه(س) این شاخصه را در وجودشان داشتند.

 

بابایی تصریح کرد: اگر افراد به توانمندی های مقدس و ارزشمند برسند، جامعه هم به توانمندی های آنان معتقد می شوند، دختران مسلمان تحت آموزه های دینی می‌توانند به مقامات بالای علمی و معنوی دست پیدا کنند.

 

بابایی افزود: الگوهایی که دختران مسلمان ما دارند، اسوه های دانشمندی و اندیشه ورزی هستند، در حالی که جوامع غربی حضرت مریم را به عنوان الگو نمی بیند بلکه ایشان را به عنوان موجودی مقدس و آسمانی می پندارند که زمینی ها نمی توانند به ایشان تأسی جویند.

 

او می گوید: البته این فرهنگ را برای زنان و دختران آن جوامع ساخته اند تا به اهداف سیاسی و شهوانی خود برسند. اما در جامعه اسلامی ما، الگوهای انسانی بسیاری داریم که بانوان جامعه ما می توانند در مسیر این بزرگان گام بردارند. امام راحل(ره) در وصیتنامه شان زنان ایران را به زینب گونگی توصیه می فرمایند. به این معنا که این بانوی بزرگ اسلام را الگوی زندگی خود قرار دهید./9705/ت302/ح

ارسال نظرات