۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۲۸۰۸۲۷
مدیر حوزه علمیه مازندران:

فضای حاکم بر مدارس علمیه در حال حاضر پژوهش محور نیست

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه مازندران به ضرورت رونق فعالیت های پژوهشی در حوزه تأکید کرد و گفت: در حال حاضر فضای مدارس آموزشی صرف است و پژوهش در مدارس علمیه کمرنگ است.
مدير حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در نشست مدیران مدارس علمیه استان در ساری با تبریک فرا رسیدن ولادت با سعادت حضرت معصومه(س) گفت: عنایت های ویژه این بانونه نمونه اسلام همواره شامل حال علما، روحانیت و حوزه های علمیه بوده است.

 

وی عزت و سربلندی امروز حوزه های علمیه را مرهون عنایت های کریمه اهل بیت(ع) دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از بزرگان حوزه های علمیه همواره از عنایت های خاص حضرت معصومه(س) در گشایش مشکلات علما و حوزه های علمیه سخن می گویند.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران به عظمت و اهمیت شهر قم اشاره کرد و گفت: به برکت وجودی حضرت معصومه(س) امروز قم به عنوان شهری با عظمت در جهان مورد توجه قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام طاهری با گرامیداشت آغاز دهه کرامت، وجود حضرت معصومه(س) را نعمتی برای ما ایرانیان و شیعیان دانست و گفت: این انقلاب مدیون این کریمه است، زیرا رهبری بزرگوار آن در حوزه و در پرتو عنایت همین بانوی بزرگ پرورش یافته است.

 

وی دهه کرامت را فرصتی جهت کسب معرفت دینی در جامعه دانست و تصریح کرد: باید تلاش کنیم در پرتو نورانیت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) به تعالی حقیقی دست پیدا کنیم.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت رونق فعالیت های پژوهشی در حوزه تأکید کرد و گفت: در حال حاضر فضای مدارس آموزشی صرف است و پژوهش در مدارس علمیه کمرنگ است.

 

حجت الاسلام طاهری با تأکید براین که فضای خشک آموزشی مدارس علمیه باید با پژوهش همراه شود، خاطرنشان کرد: معاونان و اساتید پژوهش باید بستر فعالیت های پژوهشی در مدارس در همان پایه های ابتدایی فراهم کنند.

 

وی با اشاره به این که در گذشته بحث نوشتن جزء مسائل ضروری برنامه های طلاب مدارس علمیه بود، تصریح کرد: اساتید و معاونان پژوهش باید راه کارهای تقویت فعالیت های پژوهشی در مدارس علمیه را مورد بررسی قرار دهند.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که در گذشته طلاب درسی را که می خواندند و مباحثه می کردند، آن را به نگارش نیز در می آوردند، خاطرنشان کرد: بحث نوشتن بستری را برای رونق فعالیت های پژوهشی در مدارس علمیه فراهم می کنند.

 

حجت الاسلام طاهری با تأکید براین که باید تلاش شود تا فضای حاکم بر مدارس علمیه به سوی رونق فعالیت های پژوهشی پیش رود، گفت: از امسال به صورت آزمایشی و در سال تحصیلی آینده نیز به صورت اجباری 15 نمره یک درس آموزشی و پنج نمره نیز به پژوهش اختصاص خواهد یافت.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری نخستین جشنواره استانی علامه حلی در مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: این جشنواره امسال به صورت مشترک با حوزه علمیه خواهران و حوزه علمیه بابل به میزبانی مدیریت استانی حوزه علمیه مازندران در پاییز 94 برگزار خواهد شد.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران بر ضرورت فراهم کردن زمینه ای برای مشارکت گسترده طلاب در این جشنواره تأکید کرد و گفت: انتظار از مدارس سطوح بالا جهت حضور گسترده در این جشنواره بسیار زیاد است.

 

حجت الاسلام طاهری ادامه داد: مقالات ارسالی از سوی طلاب در جشنواره استانی پس از داوری و کسب امتیازهای لازم به جشنواره کشوری علامه حلی نیز ارسال خواهد شد.

 

وی با تأکید براین که باید فرصت های فراغت طلاب در مدارس علمیه به تقویت مباحث پژوهشی مورد توجه قرار گیرد، گفت: سال گذشته حدود 300 مقاله از مازندران به جشنواره علامه حلی کشور ارسال شد.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران در بخش پایانی سخنان خود به برگزاری امتحانات شفاهی مدارس علمیه اشاره اشاره کرد و افزود: در سال های گذشته این امتحانات تنها در دو مدرسه علمیه استان برگزار می شد که از سال گذشته تعداد این مدارس افزایش پیدا کرد و امسال نیز بیشتر خواهد شد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات