۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۲۸۱۰۲۱
حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام تأکید کرد؛

آمادگی استان چهارمحال و بختیاری برای برگزاری کنگره ملی شهدا

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری جمع ‌آوری 500 هزار سند از شهدا را کاری ارزشمند دانست و گفت: با توجه به زمان محدود تا برگزاری کنگره شهدا لازم است کارها با شتاب بیشتری انجام شود.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در نشست کنگره شهدای این استان که با حضور استاندار و رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌ های دفاع مقدس سپاه و بسیج و جمعی از مسؤولان استانی برگزار شد، با تبریک به مناسبت میلاد کریمه اهل بیت و امام رضا(ع) و دهه کرامت، اظهار داشت: باور داریم که شهدا زنده ‌اند و آثار آن‌ ها در زندگی ما بسیار ملموس است.

 

وی افزود: خدا را شاکریم که با دیگر توفیق نصیبمان کرد که در خدمت شهید و شهادت باشیم و قلم و فکرمان در مسیر شهدا به کار گرفته شود و در راستای ترویج فرهنگ شهادت کوشا باشیم، باید به خود ببالیم که در خدمت این فکر و فرهنگ انتخاب شده از جانب خداوند برای خدمت به شهدا هستیم.

 

امام جمعه شهرکرد، جمع ‌آوری 500 هزار سند از شهدا را کاری ارزشمند دانست و تصریح کرد: این آثار مختصری از آثار شهدا است که می ‌تواند راه و جهتی درخشان برای بشریت باشد.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: اگر توفیق همراهی با شهدا در مسیری که رفتند و ایثارگری کردن را نداریم، اکنون بکوشیم در این مسیر که زنده نگه داشته یاد و خاطره شهدا است، ادای دین کنیم.

 

این مقام مسؤول در پایان با تشکر از مسؤولانی که با جدیت در این کنگره ورود داشته اند، گفت: با توجه به زمان محدود تا برگزاری کنگره شهدا لازم است کارها با شتاب بیشتری انجام شود.

 

در ادامه این نشست نیز، قاسم سلیمانی، استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: ما به عنوان نماد مقاومت، آزادگی، عدالت ‌پروری، اسلام خواهی و حفاظت از خون شهدا این کنگره بزرگ شهدا را برگزار می‌ کنیم.

 

وی افزود: مردم این استان در طول تاریخ جزو معدود مناطق و اقوامی بودند که داوطلبانه اسلام و مذهب شیعه را پذیرفتند و همواره نمادهای مبارزات و شعارهایشان اسلامی بوده است.

 

سلیمانی با اشاره به وجود شهدای شاخص متعدد در استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: با بررسی ‌های بیشتر به یقین شهدای شاخص ملی بیشتری خواهیم داشت که در بسیاری از شاخصه ‌ها در این زمینه تیپ قمربنی هاشم(ع) سرآمد است.

 

وی با بیان این که آثار خون شهدا تا قرن ‌ها باقی خواهد ماند، تصریح کرد: اگر کشور ما در محدوده‌ خاص نه تنها با صلابت ایستاده بلکه جای خود را در دنیا مستحکم ‌تر کرده، به برکت خون شهدا است.

 

استاندار چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: هزینه برای برگزاری یادواره‌ ها و کنگره ‌های شهدا هزینه ‌های معنوی در راستای مبارزه با ظلم، دفاع از عدل و تمامیت نظام، مذهب و کشورمان است.

 

این مقام مسؤول همچنین از رونمایی نخستین گاه‌ نامه شهدای استان با عنوان «ستارگان» همزمان با برگزاری کنگره شهدای چهارمحال و بختیاری خبر داد.

 

وی در پایان با اشاره به شرایط سخت اقتصادی خاطرنشان کرد: با ابن وجود لازم است تحت هر شرایطی اعتبارات لازم برای برگزاری کنگره تأمین شود./9457/پ202/ب4

ارسال نظرات