۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۲۸۱۱۷۷
مسؤول گروه تبلیغی قول سدید حق:

طرح حضور مستمر روحانی در مدارس تهران و قم اجرایی شد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول گروه تبلیغی قول سدید حق از اجرای طرح حضور مستمر روحانی در مدارس شهرهای مشهد، در ایام تبلیغی و تهران و قم در طول سال تحصیلی خبر داد و گفت: طرح حضور مستمر روحانی در مدارس سراسر کشور در صورت اخذ مجوز از آموزش و پرورش اجرایی می‌شود.
تبليغ در مدارس

حجت الاسلام سید داوود دخانچی، مسؤول گروه تبلیغی قول سدید حق، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که طلبه‌ها باید در حوزه دانش‌آموزی بیشتر فعالیت کنند، گفت: این حوزه تبلیغی جای زیادی برای کار دارد و به دلیل اهمیت فرهنگ سازی دینی از سنین کودکی باید مورد توجه مسؤولان قرار گیرد.

 

وی با اشاره به این که کارهای موقتی و کوتاه مدت تأثیر چندانی بر روی نوجوانان ندارد، افزود: باید روحانی‌ها به صورت مستمر در طول سال تحصیلی در مدارس فعالیت داشته باشند تا با نوجوانان خو بگیرند و بتوانند با اعتماد سازی ارزش‌های دینی را تقویت کنند که متأسفانه به دلیل نبود حمایت مالی، طلاب فقط در ایام تبلیغی می‌توانند در مدارس حضور داشته باشند.

 

حجت الاسلام دخانچی کارهای تبلیغی را منوط به حمایت سازمان تبلیغات و دیگر نهادهای اعزام مبلغ دانست و افزود: شرایط برای تبلیغ طلاب در خارج از قم فراهم نیست؛ زیرا طلابی که در حال درس خواندن هستند امکان خروج از قم برای تبلیغ مستمر را ندارند و کمک تحصیلی آنها هم قطع می‌شود.

 

وی با تأکید براین که مبلغانی که به مدارس می‌روند باید توان پاسخگویی به دبیران و معلمان و حتی اولیای دانش‌آموزان را داشته باشند، گفت: به دلیل این که در طول سال بسیاری از مدارس با روحانیت در ارتباط نیستند در این یک هفته ایام تبلیغی مبلغان با  تعداد زیادی از سؤالات روبرو می‌شوند که در برخی موارد فرصت پاسخ پیدا نمی‌کنند.

 

مسؤول گروه تبلیغی قول سدید حق از اجرای طرح حضور مستمر روحانی در مدارس شهرهای مشهد، در ایام تبلیغی و تهران و قم در طول سال تحصیلی خبر داد و گفت: به دنبال این هستیم که با اخذ مجوز از آموزش و پرورش در سراسر کشور این طرح را اجرا کنیم که نیازمند همکاری حوزه علمیه و نهاد‌های اعزام مبلغ دائم است.

 

وی از جمله فعالیت‌های گروه تبلیغی قول سدید حق را برگزاری دوره‌های آموزشی برای حضور طلاب در مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی عنوان کرد و افزود: حوزه‌های علمیه باید از این آموزش‌های کاربردی بیشتر حمایت کنند و گروه‌های جهادی ر به رسمیت بشناسند و نظارت داشته باشند تا با پشتوانه قوی‌تر بشود فعالیت کرد./843/ت302/ی

ارسال نظرات