۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۲۸۱۵۹۸
کارشناس مذهبی اهل سنت مطرح کرد؛

روشنگری علمای اسلام، بهترین راه تقویت بیداری اسلامی

خبرگزاری رسا ـ مولوی اسفندفر بهترین راه تقویت بیداری اسلامی را روشنگری علمای اسلام دانست و گفت: امروز بیداری اسلامی برای ثمردادن خود نیازمند روشنگری عالمان دینی است و اندیشمندان جامعه اسلامی باید مردم را نسبت به روش‌های توطئه دشمن آگاه و نقاط ضعف را گوشزد کنند.
برگزاري نشست «از بيداري اسلامي چه مي‌دانيم» در نيجريه

مولوی محمد اسفندفر، کارشناس مذهبی اهل سنت در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، با اشاره به بیان رهبر معظم انقلاب در دیدار با مهمانان اجلاس مجمع جهانی اهل بیت و اجلاس اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی، گفت: رهبر معظم انقلاب دانشمند بزرگ جهان اسلام هستند که فرمایشات ایشان قابل استفاده برای تمام جهانیان است. 

 

وی عنوان کرد: اگر به فرمایشات ایشان دقت و توجه کنیم، آنها را نشأت‌گرفته از کلام الهی و پیامبر اکرم مشاهده می‌کنیم.

 

کارشناس مذهبی اهل سنت ادامه داد: بنا به فرموده رسول خدا کسی که در برابر دشمنان اسلام بویژه استکبار جهانی بایستد، جهاد کرده است از این رو رهبر معظم انقلاب به سیره نبوی عمل کرده‌اند.

 

وی مستکبران را پلیدترین انسان‌ها دانست و افزود: امروز ظالم‌ترین حکومت‌ها بر روی زمین استکبار و هم‌پیمانان او هستند و اگر کسی حرف حق را در چنین زمانه‌ای بیان کند جهادگر محسوب می‌شود این ظالمان تحمل هیچ‌کس جز خود را ندارند و تنها به منافع خود می‌اندیشند.

 

مولوی اسفندفر تصریح کرد: خداوند در قرآن فرمودند که یهودیت و مسیحیت تا هنگامی از آنها پیروی نکنید از شما راضی نمی‌شوند ما بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب که بر مبنای قرآن سخن گفتند اجازه نفوذ را به آنان نخواهیم داد و اگر چنین نباشد، به دستورات باری تعالی عمل نکرده‌ایم.

 

وی اظهار داشت: امروز بیداری اسلامی برای ثمردادن خود نیازمند روشنگری عالمان دینی است اندیشمندان جامعه اسلامی باید مردم را نسبت به روش‌های توطئه دشمن آگاه و نقاط ضعف را گوشزد کنند.

 

کارشناس مذهبی اهل سنت با اشاره به وحدت شیعه و سنی در کشور، بیان کرد: ما مسلمانان ایران اسلامی که نمونه‌ای از اتحاد مذاهب اسلامی رقم زده‌ایم، باید برای صدور این وحدت تلاش کنیم بنابراین در باید در عمل با برپایی نشست‌ها و جلسات گوناگون، مهر باطلی بر دهان یاوه‌گویان و اختلاف‌افکنان بزنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی دشمنان با صرف هزینه‌ها در کشورهایی همچون سوریه، عراق و یمن درصدد ایجاد اختلاف میان مسلمانان است و تاحدودی نیز در این زمینه موفق بوده است آنها عده‌ای از عوامل خود چه شیعه و چه سنی را اجیر می‌کنند تا اختلافات را شعله‌ور و به منافع خود دست پیدا کنند./831/ت302/ب4

ارسال نظرات