۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۰
کد خبر: ۲۸۱۸۲۳
مدیر مدرسه ولی عصر:

تحصیل علوم دینی توفیقی الهی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ناصری با اشاره به جایگاه محصلان علوم دینی، گفت: حضور در پای درس امام صادق(ع) و تحصیل معارف الهی و فقه جعفری توفیقی است که نصیب هر کسی نمی شود.
طلبه تراز انقلاب اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام صمد ناصری، مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) تبریز، شب گذشته در جمع شرکت کنندگان در دوره تثبیتی مدرسه علمیه تبریز با اشاره به اهمیت و جایگاه تحصیل علوم دینی، اظهار داشت: محصلان علوم دینی و فقه جعفری از جایگاه بالایی برخوردارند.

 

 

وی با اشاره به روایاتی در این رابطه، افزود: این جایگاه و ارزش از روایات معصومان(ع) روشن است به طوری که در روایات وارد شده است؛ محصل علوم دینی زمانی که بر روی زمین گام بر می دارد در حقیقت قدم های خود را بر روی بال فرشتگان می گذارد.

 

 

مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) تبریز ابراز داشت: حضور در پای درس امام صادق(ع) و تحصیل معارف الهی و فقه جعفری توفیقی است که نصیب هر کسی نمی شود، بنابراین باید بر این نعمت بزرگ خدای متعال را شاکر بود.

 

 

وی تحصیل تقوا و علوم دینی را اولویت نخست طلبه عنوان کرد و افزود: طلاب باید به شیوه و سیره علمای سلف در جهد و تلاش در کسب فضائل اخلاقی و معارف اسلامی تمسک کنند و برنامه اصلی خود را فهم و تعلم دقیق این علوم قرار دهند.

 

 

این استاد حوزه نیاز امروز جامعه را علمایی چون شهید بهشتی و شهید مطهری دانست و تأ کید کرد: طلاب و محصلان این دروس لازم است خلأ حضور علمای بزرگ انقلاب و اسلام را پرکنند و آن را هدف خود قرار دهند.

 

 

حجت الاسلام ناصری تصریح کرد: هر کس بخواهد در این مسیر موفق و پیروز باشد باید تقوا و پارسایی را شیوه راه خود قرار دهد و در کسب فضائل اخلاقی کوشا باشد، طلبه پارسا و متقی است که در مسیر اصلی خود قدم برداشته است.

 

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: نظم و ترتیب و حضور به موقع در پای درس از کلید های موفقیت طلاب است، طلبه‌ای موفق است که نظم را در زندگانی خود جاری سازد، بنابراین شرکت کنندگان در دوره از همین امروز نظم را در کار های خود رعایت کنند./854/202/ب4

ارسال نظرات