۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۲۸۲۰۶۴

استقبال عتبه حسینی از برنامه‌های دانشجویان ایرانی

خبرگزاری رسا ـ نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق در راستای تبادل نظر و استفاده از امکانات و فضاهای فرهنگی حرم مطهر برای برگزاری برنامه ها و مراسمات فرهنگی با حجت الاسلام و المسلمین شیخ رائد الحیدری مسئول مرکز امور دینی عتبه حسینی دیدار و گفت وگو کرد .
عتبه حسيني

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج از کربلای معلی، در این دیدار که برخی از اعضای بعثه مقام معظم رهبری نیز حضور داشتند ، حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی با اشاره به اعزام کاروان های دانشجویی به عتبات عالیات ، خواستار تنظیم برنامه بازدید ویژه برای دانشجویان ایرانی از عتبه شریف حسینی شد تا بتوانند از فرصت اندک حضورشان در شهر مقدس کربلا، از فضای فرهنگی و معنوی آن بخوبی بهره بگیرند.

 

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق در ادامه ، با اشاره به اهمیت تکریم و تجلیل از شهدا و خانواده آنان ، تاکید کرد آیین تشییع شهدا باید باشکوه و رزمنده پرور باشد و فرهنگ ایثار و شهادت نهادینه شود تا ملت عراق بتوانند با شور بیشتری در برابر دشمنان خود ایستادگی کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین رائد الحیدری نیز با ابراز خرسندی از دیدار نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کشور عراق، به ارائه گزارشی از فعالیت مرکز امور دینی عتبه حسینی پرداخت و اظهار داشت: این مرکز مسئولیت امور دینی و شناساندن معارف اهل بیت علیهم السلام در داخل و خارج از عراق است و در قالب چند واحد از جمله پاسخگوئی به سؤالات شرعی ، رسیدگی به مسائل اجتماعی خطبا و وعاظ منبری فعالیت می نماید .

 

وی افزود : هم‌اکنون بیش از500 مبلغ و مبلغه که تعدادی از آنها نیز مسلط به زبا ن فارسی کامل هستند در مناطق مختلف زیر نظر این مرکز مشغول کار می باشند .

 

وی در پایان این دیدار ، آمادگی کامل عتبه برای استقبال از دانشجویان زائر ایرانی و بهره گیری از امکانات و فضای معنوی و معرفتی حرم شریف حسینی اعلام کرد./1330/د101/ف

 

ارسال نظرات