۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۲۸۲۸۳۲
مدیر کل اوقاف مازندران:

ترویج فرهنگ وقف از راه های کاهش فقر در جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از سنت حسنه وقف به عنوان بهترین راه ترویج معارف دینی در جامعه اشاره کرد و گفت: یکی از بهترین راه های کاهش فقر و محرومیت در جامعه اسلامی ترویج و گسترش فرهنگ وقف است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران عصر امروز در جمع متولیان بقاع متبرکه مرکز استان به وجود بیش از 13 هزار موقوفه در استان اشاره کرد و گفت: مازندران با داشتن 160 هزار رقبه رتبه دوم را در کشور دارد.

 

وی وقف را بهترین باقیات الصالحات برای هر انسانی دانست و با بیان این که این سنت حسنه الهی نیکوترین سند الهی و بهترین راه برای ترویج معارف دینی در جامعه محسوب می شود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که متأسفانه تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ تلاشی برای ترویج این فرهنگ اصیل صورت نمی گیرد و نهایت سوء استفاده از موقوفه های موجود از سوی رژیم گذشته انجام می شد، خاطرنشان کرد: با تبلیغ و ترویج صحیح، این سنت ارزشمند دینی از محرومیت بیرون آید.

 

حجت الاسلام علیزاده از سنت حسنه وقف به عنوان بهترین راه ترویج معارف دینی در جامعه اشاره کرد و با بیان این که رفع نیازهای بشری و حفظ کرامت انسانی با ترویج فرهنگ وقف صورت می گیرد، ادامه داد: یکی از بهترین راه های کاهش فقر و محرومیت در جامعه اسلامی ترویج و گسترش فرهنگ وقف است.

 

وی با اشاره به این که وقف بهترین بانک و گنجینه الهی است، گفت: حوزه وقف و موقوفات، حوزه بسیار مهم و اثرگزاری است که می‌توان از این زاویه و دریچه به ابعاد مختلف فردی و اجتماعی خدمات مناسب ارائه کرد و نیازهای مختلف جامعه را برطرف کرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اخذ تعداد 148 فقره سند مالکیت موقوفات وبقاع استان با مساحتی بالغ بر هزار و 450 هکتار از ابتدای امسال تا کنون اشاره کرد و گفت: سند مالکیت موقوفات موجب می شود موقوفه از هرگونه تعرض محفوظ بماند و سند دار کردن موقوفات مصداق بارز حفظ عین موقوفات است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران خاطرنشان کرد: حفظ عین موقوفات و اجرای امینانه نیات واقفان از وظایف اصلی اوقاف است که در این زمینه از همه ظرفیت ها استفاده خواهد کرد تا هم موقوفات حفظ شود و هم نیات واقفین با دقت لازم صورت گیرد تا خدمت مهمی به جامعه صورت گیرد.

 

وی به ثبت اطلاعات پایه 13 هزار موقه و 174 هزار رقبه در سامانه جامع اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت: این سامانه جامع یکی از افتخارات بزرگ سازمان اوقاف در این مدت است.

 

حجت الاسلام علیزاده ترویج وقف با نیازهای روز جامعه را یکی از مهم ترین اولویت های سازمان اوقاف دانست و خاطرنشان کرد: ترویج و گسترش این گونه موقوفات در جامعه می تواند بسیاری از مشکلات در حوزه درمانی، اجتماعی و فرهنگی را برطرف کند.

 

مدیر کل اوقاف مازندران در بخش دیگری از سخنان خود یکی از برنامه های مهم این سازمان را ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه دانست و گفت: طرح ملی تربیت حافظان قرآن از سه سال گذشته در 125 پایگاه در امامزادگان و بقاع متبرکه استان آغاز شده است و در حال حاضر نیز ادامه دارد.

 

وی از ثبت نام 13 هزار و 333 نفر در این طرح خبر داد و افزود: بسیاری از این کلاس ها از ماه رمضان آغاز و دانش آموزان و حافظان، زیر نظر مربیان مجرب در حال آموزش حفظ اجزاء مختلف قرآن کریم هستند.

 

مدیر کل اوقاف مازندران با بیان این که 150 مربی قرآن در طرح تربیت حافظان قرآن کریم مازندران فعالیت می کنند، تصریح کرد: کلاس های طرح تربیت حافظان قرآن کریم در مراکز فرهنگی و قرآنی امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران در حال برگزاری است./950/پ202/ب4

ارسال نظرات