۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۸
کد خبر: ۲۸۳۰۹۳
رهبر شیعیان نیجریه:

مردم نیجریه از انقلاب اسلامی ایران الگو گرفتند

رهبر شیعیان نیجریه گفت: مردم نیجریه از انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) الگو گرفتند.
«احمد زکزاکي»، «حميد زکزاکي» و «محمود زکزاکي» سه فرزند «شيخ ابراهيم زکزاکي» رهبر شيعيان نيجريه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه در مراسم تجلیل از وی که بعدازظهر امروز دوشنبه دوم شهریور ماه در سالن شهید مصطفی رهنما جمعیت دفاع از فلسطین برگزار شد، با اشاره به موضوع  فلسطین و سرزمین قدس گفت: موضوع فلسطین تنها مربوط به کشور های عربی نیست و همه کشورهای اسلامی را  در برمی گیرد.

 

وی اظهار داشت: امیدوار هستیم روزی سرزمین های اشغالی از چنگال رژیم اشغالگر صهیونیست آزاد شود و نماز روز قدس را در آنجا برگزار کنیم.

 

رهبر شیعیان نیجریه بیان کرد: کشور نیجریه انقلاب خود را از انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) الگو گرفته است.

 

شیخ زکزاکی با اشاره به خاطرات خود از با امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: زمانی که ایشان در نوفل لوشاتو حضور داشتند من دانشجو بودم، در آن زمان حتی کمونیست ها هم به ایشان احترام می گذاشتند.

 

وی گفت: از همان دوران با عقاید امام خمینی (ره) آشنا شدم و با ایجاد جنبش اسلامی در دانشگاه ها به پیروی از اندیشه ها و افکار ایشان پرداختم.

 

رهبر شیعیان نیجریه با اشاره به حضور خود در ایران در سال های اول پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: من در دهه 80 میلادی به ایران آمدم و با امام خمینی(ره) دیدار کردم و وقتی به کشور بازگشتم افراد بسیاری به دیدار من آمدند چرا که امام خمینی (ره) را زیارت کرده بودم و این نشانه علاقه مردم نیجریه به امام خمینی (ره) است.

 

وی با اشاره به شهادت  عده ای مردم نیجریه و پسرانش در حمله به راهپیمایان در روز قدس ابراز داشت: این افراد حملاتی شبیه رژیم اشغالگر صهیونیست داشتند.

 

شیخ زکزاکی با اشاره به توافق امنیتی منعقد شده بین نیجریه و رزیم اشغالگر صهیونیست، بیان کرد: دولت نیجریه در قبال این رژیم اشغالگر متعهد شده است که با مخالفان این رژیم برخورد شود که نتیجه آن کشتار مردم بی دفاع بود.

 

رهبر شیعیان نیجریه با بیان اینکه شیوه ما در برخورد همیشه منطق و گفتار بوده است و مخالف استفاده از سلاح و خشونت  هستیم، تأکید کرد: شیوه ما بر اساس منطق، خردورزی و دانش است و برای همین تعداد افرادی که ما را حمایت می کنند روز به روز افزایش می یابد./818/پ202/ش

ارسال نظرات