۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۶
کد خبر: ۲۸۳۳۵۲
مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر مشهد اردهال کاشان:

نخستین شرط قبولی اعمال، ولایت است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر گفت: امام رضا(ع) در حدیث سلسله الذهب عنوان می کند که هر کس کلمه لااله الا الله را بگوید، اما حجت خدا را قبول نداشته باشد، مورد قبول حق تعالی واقع نمی شود، چرا که نخستین شرط ولایت است.
حجت الاسلام حسين كاظمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید حسین کاظمی، مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر(ع) سه شنبه شب در مراسم جشن میلاد امام رضا(ع) در جوار مضجع نورانی حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع) روستای دارالسیاده علوی کاشان، با تبریک میلاد ثامن الحجج(ع)، گفت: علی بن موسی الرضا(ع) 52 سال از عمر با برکت خود را در مدینه گذراند و 3 سال نیز در ایران حضور داشت.

 

حجت الاسلام کاظمی با سفارش به بهره گیری از فضایل رفتاری و سجایای اخلاقی امام رضا(ع)، گفت: امام رضا(ع) تأکید فراوانی برای به جا آوردن نماز اول وقت داشت و رفتار ایشان به شکلی بودن که دشمنان آن بزرگوار نیز شیفته اخلاق شان می شدند.

 

مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر گفت: از امام رضا(ع) روایت است نماز اول وقت رضوان و نماز آخر وقت کفران است.

 

وی با اشاره به این که امام رضا(ع) هر سه روز یک بار قرآن را ختم می کرد، گفت: امام رضا(ع) در حدیث سلسله الذهب عنوان می کند که هر کس کلمه لااله الا الله را بگوید، اما حجت خدا را قبول نداشته باشد، مورد قبول حق تعالی واقع نمی شود، چرا که نخستین شرط ولایت است.

 

محبت نسبت به مردم از ویژگی های مؤمنان است

به گفته وی، یکی از شرایط شیعیان درایت و بزرگی است، و به فرموده علی بن موسی الرضا(ع) انسان مؤمن باید با درآیت و تیزهوش باشد.

 

حجت الاسلام کاظمی دوست انسان را عقل و دشمن انسان را جهل و نادانی دانست و گفت: یکی از ویژگی های انسان مؤمن ستارالعیوب بودن است، از این رو شایسته است انسان اشاعه فحشا نکند و موجب بی آبرویی کسی نشود.

 

مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر با اشاره به این که امام رضا(ع) تأکید به صبر و مقاومت می کرد، گفت: علما و بزرگان سفارش به زیارت قبر امام رضا(ع) در ماه ذی القعده داشته اند.

 

حجت الاسلام کاظمی با بیان این که به فرموده امام رضا(ع) یکی از ویژگی های مؤمنان محبت نسبت به مردم است، گفت: در بحران بی آبی که در ایران با آن مواجه هستیم لازم است با رعایت انصاف و محبت نسبت به یکدیگر، در مصرب آب صرفه جویی کنیم./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات