۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۲۸۳۴۹۲

چند خبر کوتاه از کاروان حرم رضوی در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ دیدار خادمان حرم رضوی از زندان تبریز، دیدار با مددجویان کمیته امداد، حضور در جمع بیماران سرطانی و نوای اذان خادمان امام رضا(ع) در گوش 22 نوزاد تبریزی از مهم‌ترین اخبار کوتاه این کاروان در استان است.
کاروان رضوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، استادی، رییس زندان مرکزی تبریز امروز در دیدار خادمان حرم رضوی با اشاره به حضور کاروان زیر سایه خورشید در این مرکز اظهار داشت: حضور خادمان رضوی موجب امتنان و خرسندی زندانیان و کادر این مجموعه شده و عطری معنوی  بر این مرکز حاکم شد.


وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی در زندان تبریز عنوان کرد: امتیازاتی برای زندانیان حاضر در طرح های فرهنگی و قرآنی در نظرگرفته می شود و زندانیان تبریز از این طرح ها استقبال خوبی داشته اند که از جمله مهم‌ترین طرح ها برنامه های قرآنی و حفظ قرآن است.


رئیس زندان مرکزی تبریز با بیان این‌که 1520 نفر از زندانیان تبریز در دوره های قرآنی این مرکز شرکت کردند، افزود: تعداد داوطلبان حافظ قرآن در رده های مختلف 1 تا 10 جزء 1450 نفر بوده و تعداد تثبیت شده ها هم 710 نفر می باشد و در جشنواره های کشوری نیز 10 نفر برنده داشته ایم.


گفتنی است، خادمان حرم رضوی در بازدید از زندان تبریز قول دادند تا برای 14 نفر اززندانیان  جرایم غیر عمد از طرف شاکیان جلب رضایت کنند.


فرهنگ زیارت از دور در جامعه گسترش یابد


حجت الاسلام مختاری، مبلغ کانون رضوی در آذربایجان شرقی در ششمین  روز از سفر کاروان زیر سایه خورشید به استان آذربایجان شرقی در دیدار با مددجویان کمیته امداد گفت: کاروان زیر سایه خورشید اهداف خاصی از جمله ترویج فرهنگ زیارت از راه دور و ولایت مداری را دنبال می کند.


وی با اشاره به اهداف و پیام‌های کاروان زیر سایه گفت: کاروان زیر سایه خورشید اهداف خاصی از جمله ترویج فرهنگ زیارت از راه دور و ولایت مداری را دنبال می کند. اکثر معظلات اجتماعی در جامعه از گناه نشأت می گیرد و باید با آموزش و فرهنگی سازی در جوانان جلوی مشکلات گرفته شود.


حجت الاسلام مختاری به برنامه های کمیته امداد برای افراد نیازمند اشاره کرد و افزود: کمیته امداد باید طوری برنامه ریزی کند که افراد نیازمند بعد از دو سال دیگر نیازی به کمک کمیته امداد نباشد و با اشتغال زایی بتوانند امرار معاش کنند.


عیادت خادمان رضوی از کودکان سرطانی در تبریز


کاروان خادمین حرم رضوی با حضور در بیمارستان کودکان شهر تبریز به عیادت این بیماران رفتند و با اهدای یادگاری و تبرک و زیارت پرچم رضوی به بیماران و خانواده شان امید دوباره دادند. همچنین بعد از عیادت از بیماران بیمارستان کودکان خادمین رضوی از پروژه نیمه تمام این بیمارستان بازدید کردند.


همچنین در این بازدید مسؤول عمرانی این پروژه از اتمام این طرح تا 2 ماه آینده خبر داد و افزود: این پروژه با هزینه 6 میلیاردی با همکاری شهرداری تبریز ساخته شده است و خیرین تجهیز این بخش را به عهده گرفته اند.


زمزمه اذان خادمان امام رضا در گوش 22 نوزاد تبریز


بیمارستان شلوغ و پر ازدحام امام رضا (ع) تبریز حال و هوایی دیگری داشت و آرامشی عجیب بر آن حاکم بود، دیگر کمتر ناله بیماران به گوش می رسید و در سیمای پزشکان و پرستاران این مرکز درمانی خستگی روزهای قبل رنگ باخته بود.


بنابر این گزارش، در جریان بازدید خادمان رضوی و عیادت آنان از بیماران زمزمه اذان خادمان امام رضا (ع) در گوش22 نوزاد تبریز خوانده شد تا نوزادان نیز در ضمیر ناخودآگاه خود پذیرای نفس‌های گرم خادمان حرم حضرت دوست باشند. بیماران بخش‌های مردان و زنان نیز با پرچم سبز گنبد بارگاه علوی متبرک شدند.


گفتنی است، بیمارستان شهید قاضی طباطبایی نیز میزبان این کاروان بود که این بیماران ضمن زیارت پرچم رضوی مقداری نبات به عنوان تبرک و شاخه گلی را از خادمین عیدی گرفتند./935/پ203/ب4

ارسال نظرات