۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۱
کد خبر: ۲۸۳۵۴۴

چند خبر کوتاه از استان مرکزی

خبرگزاری رسا ـ هفته دولت فرصت مناسبی برای تبیین خدمات نظام اسلامی به آحاد مردم، شهیدان منشأ برکات و تضمین کننده امنیت و آرامش کشور و افتتاح دارالقرآن فاطمة الزهرا(س) روستای قلعه بابو از توابع شهرستان خمین برخی از عناوین اخبار کوتاه استان مرکزی است.
اخبار کوتاه استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، یادواره شهدای ورین شهرستان محلات(6 شهریور) ساعت 19 در گلزار شهدای روستای ورین با سخنرانی آیت الله سید احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان و مداحی مجتبی رمضانی برگزار می شود.

 

همچنین یادواره سردار شهید حاج حبیب الله داودآبادی و یکصد شهید شهر داود آباد روز پنجشنبه(5شهریور) در مصلای شهرداودآود با سخنرانی حجت الاسلام ماندگاری از سخنرانان برجسته کشور و مداحی حاج علی مالکی نژاد برگزار می شود.

 

شایان ذکر است، هفدهمین برنامه یک مسجد یک فرمانده یک خاطره به مناسبت سالروز شهدای ترور و روز مبارزه با تروریسم فردا (5شهریور) بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد امام علی(ع) برگزار می شود.

 

هفته دولت فرصت مناسبی برای تبیین خدمات نظام اسلامی به آحاد مردم است

حسین در پیامی هفته دولت را برهمه دولت مردان خدوم وخدمتگزاران جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت.

 

در بخشی از این متن آمده است:

هفته دولت نمادی از وحدت مردم و دولت اسلامی و یادآور فداکاری‏های فرزندان پاک نهاد و گرانقدر انقلاب و احیا کننده روزهای پرشور خدمتگزاری، شهیدان بزرگ، رجایی و باهنر است.

 

هفته دولت یادآور دولتمردانی است که ارزنده ترین الگوهای خدمتگزاری را با جوهره ایمان و اخلاص به جامعه بشری عرضه کرده اند.

 

دوم تا هشتم شهریور ماه در تقویم ایران اسلامی به یاد تلاش‌های مجاهدانه معلمان بزرگ ایمان و عمل، شهیدان رجایی و باهنر که در مسیر شهادت خدمت صادقانه در ایران اسلامی را عینیت بخشیدند مزین به نام دولت گشته است.

 

هفته دولت فرصت مغتنمی است تا در کنار تقدیر از تلاش‌های دولتمردان و مسئولان و مدیران، زحمات بی‌دریغ کارمندان نیز گرامی داشته شود. تلاشگرانی که با تعهد خالصانه و خدمت صادقانه به عنوان پیش‌قراولان مسیر تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران گام برمی‌دارند.

 

شهیدان منشأ برکات و تضمین کننده امنیت و آرامش کشور هستند

محمود زمانی قمی، استاندار مرکزی در دیدار با خانواده شهیدان ناصر و فتح اله میرزایی در شهر آستانه از توابع شهرستان شازند، افزود: عزت و آزادگی ایران در جهان مرهون خون شهداست و باید قدردان خون شهیدان بود و از این سرمایه نرم نظام با قدرت حراست کرد.

 

وی ادامه داد: ارج نهادن به ایثار و فداکاری شهیدان والامقام، وظیفه همگانی است و دلجویی از خانواده معظم شهدا کمترین کاری است که برای پاسداشت و عظمت شهدا باید انجام شود.

 

استاندار مرکزی اظهار داشت: فرهنگ ایثارگری و شهادت سرمایه ای است که دشمن به شدت از آن هراس دارد و هر ایرانی متعهد باید امروز ادامه دهنده رشادت شهیدان در سنگر جهاد اقتصادی و فرهنگی باشد.

 

زمانی قمی تصریح کرد: امروز ملت ایران با ایستادگی، مقاومت و تبعیت از رهبر معظم انقلاب، دنیا را متحیر کرده است.

 

شهید ناصر میرزایی در سال 1334 در شهر آستانه از توابع شهرستان شازند متولد شد و در سال 1365 در سن 31 سالگی در عملیات کربلای 5 در منطقه شلمچه به شهادت رسید.

 

شهید فتح اله میرزایی در سال 1346 در شهر آستانه از توابع شهرستان شازند متولد شد و در سال 1365 در سن 19 سالگی در عملیات کربلای 5 در منطقه شلمچه به شهادت رسید.

 

افتتاح دارالقرآن فاطمة الزهرا(س) روستای قلعه بابو از توابع شهرستان خمین

رضا کوچکی، مدیرعامل مؤسسه قرآن و عترت والفجر خمین گفت: سال گذشته کلنگ احداث دارالقرآن روستای قلعه بابو زده شد که به همت خیر قرآنی روستا از فردا، 5 شهریور با حضور 150 قرآن‌آموز فعالیت خود را آغاز می‌کند، این دارالقرآن توانایی پوشش 12 روستای همجوار را نیز دارد.

 

مدیرعامل مؤسسه قرآن و عترت والفجر خمین در گفت‌وگو با اشاره به این که،  افزایش مؤسسات و خانه قرآنی می‌تواند در پیشبرد اهداف متعالی قرآنی سهم بسزایی داشته باشد، افزود: فعالان حوزه قرآن و عترت باید ازآموزش‌های جذاب‌تر و کاربردی‌تر در آموزش قرآن آموزان استفاده کنند.

 

وی هدف از تأسیس دارالقرآن را رفع نیازهای دینی عنوان کرد و افزود: حضور نوجوانان و نونهالان در کلاس‌های آموزش کلام وحی گامی به سوی پیشرفت در زمینه‌های علمی است؛ چراکه دانش آموزانی که اوقات فراغت خویش را صرف آموزش مبانی دینی و الهی می‌کنند به خود اجازه تباهی و فساد را نمی‌دهند.

 

کوچکی از میزان علاقه دانش آموزان خمین به فراگیری علوم دینی و قرآنی خبر داد و گفت: شوق و اشتیاق وافر دانش‌آموزان روستایی سبب شد تا خیرین در عملی خداپسندانه دارالقرآنی در روستای قلعه بابو از روستاهای توابع این شهرستان احداث کنند. /842/پ203/ح

ارسال نظرات