۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۲۸۳۶۷۸

حضور خادمان حرم رضوی در جمع طلاب آذرشهر

خبرگزاری رسا ـ خادمان حرم امام رضا(ع) و اعضای کانون جوانان رضوی استان آذربایجان شرقی با اساتید و طلاب حوزه علمیه آذرشهر دیدار کردند.
حضور کاروان رضوي در جمع طلاب حوزه آذرشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمود نورپور، امام جمعه آذرشهر در جمع فعالان جشن‌های دهه کرامت در آذربایجان‌شرقی که در حوزه علمیه این شهرستان ترتیب یافت؛ با تبریک فرا رسیدن ولادت امام رضا(ع) و تقدیر از برگزاری برنامه‌های زیر سایه خورشید اظهار داشت: بارگاه ملکوتی این همام نگین منور مسلمانان و شیعیان عالم است.

 


وی با بیان این‌که ملت ایران جیره‌خوار سفره احسان حضرت علی بن موسی الرضا هستند، خاطرنشان کرد: مردم ولایتمدار شهرستان آذرشهر بوی معطر امام هشتم را از پرچم سبز و خادمان حرم آن حضرت دریافت می کنند و ارادت قلبی خود را ابراز و اعلام می کنند.

 


همچنین علی راستگو، فرماندار آذرشهر در سخنانی اظهار داشت: برگزاری این چنین مراسماتی در حوزه فرهنگی یک کار ارزشمند محسوب می شود. در طول خدمت خود یکی از کارهای شاخصی که مشاهده کرده ام همین برگزاری کاروان های رضوی می باشد.

 


وی ادامه داد: در این هفته 50 پروژه را با بودجه 33 میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار داده ایم. دولت به عنوان یک مجموعه عمومی تمام سعی و تلاش خود را برای توسعه همه جانبه انجام خواهد داد. با همکاری مردم آذرشهر از هیچ کوششی برای توسعه شهرستان دریغ نمی کنیم و بزرگترین مانع را نیز از جلوی پایمان بر خواهیم داشت.

 


بنابر این گزارش، کاروان رضوی ضمن حضور در حوزه علمیه این شهرستان، در منزل شهید عباس و ابوالفضل منیری نیز حضور یافت و به مادر این شهدای عظیم الشأن هدیه و به برادرشان نیز که خود از جانبازان دوران دفاع مقدس است، نشان رضوی اهدا کردند.

 


حضور در منزل یکی از ایتام این شهرستان از دیگر برنامه های این کاروان بود. مرکز نگهداری از سالمندان و معلولین شهرستان آذرشهر مقصد دیگر کاروان زیر سایه خورشید بود که خادمین با حضور در بین معلولان و سالمندان شور و امیدی دوباره را در میان آنها ایجاد کردند.

 


برنامه جشن بزرگ رضوی این شهرستان نیز با حضور خیل عظیم مردم برگزار و با برنامه های شعر خوانی مدیحه سرایی و خواندن زیارت خاصه امام رضا (ع) ادامه یافت. در ادامه این جشن خادمان رضوی با حضور در میان مردم ضمن دیدار با آنها، تبرک هایی را به اقشار مختلف اهدا کردند.

 


کاروان زیر سایه خورشید همچنین با حضور در منزل آیت الله صالحی که از فقها و علمای برجسته این شهرستان، ضمن دیدار با این عالم و مدیحه سرایی در منزل وی، هدیه و نشان رضوی اهدا کردند. در پایان این سفر یک روزه خادمان حرم رضوی با حضور در یکی از هیأت های این شهرستان و برگزاری مراسم مدیحه سرایی و خواندن زیارت خاصه به برنامه های دهه کرامت پایان دادند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات