۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۲۸۴۶۶۱

آیت الله نوری همدانی در مزار شهدای قره‌باغ حضور یافت

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله‌ نوری‌همدانی صبح امروز بر سر مزار شهدای قره باغ در خیابان شهیدلر باکو حضور یافت.
سفر آيت الله نوري همداني به باکو

 به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری رسا از باکو، حضرت آیت‌الله‌ العظمی نوری‌همدانی، مراجع عظام تقلید که به کشور جمهوری آذربایجان سفر کرده است، در اولین برنامه رسمی حضرت آیت الله نوری همدانی به زیارت قبور شهدای قره باغ در خیابان شهیدلر باکو رفتند و ضمن قرائت فاتحه به مقام این شهیدان ادای احترام کرد.


قرار است حضرت آیت الله نوری همدانی امروز با علما، اندیشمندان و فعالان دینی این کشور دیدار داشته باشد. همچنین شرکت در نشست اداره مسلمانان قفقاز در مسجد «تازه پیر» باکو با حضور شیعیان این کشور از دیگر برنامه های این مرجع تقلید است.


بنابر این گزاش، دیدار از شهرهای تاریخی شاماخی و گنجه آذربایجان، زیارت مرقد مطهر حضرت حکیمه بنت موسی بن جعفر(س) در باکو و بارگاه نورانی امامزاده سید ابراهیم ابن محمد ابن باقر(ع) در گنجه، بازدید از مسجد «جمعه» شاماخی، مسجد بزرگ «حیدر»، مرقد نظامی‌گنجوی، دیدار با ایرانیان مقیم باکو از دیگر برنامه‌های حضرت آیت‌الله نوری همدانی در سفر به آذربایجان است.


سفر حضرت آیت‌الله‌ نوری همدانی به باکو به منظور توسعه و تعمیق مناسبات دینی با کشورهای مسلمان از سوی سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی برنامه ریزی شده است. وی پیش از این در همین چارچوب به کشورهای تانزانیا، کنیا و روسیه نیز سفر کرده بود.


لازم به یادآوری است، حضرت آیت‌الله‌ نوری‌همدانی در بدو ورود به پایتخت جمهوری آذربایجان، در گفت‌وگویی هدف از سفر خود به کشور اسلامی آذربایجان را کمک به تقویت وحدت بین مسلمانان و همبستگی بین دو کشور اعلام کرد./935/پ202/ج

ارسال نظرات